Robert63 Robert63 skrev:
Det finns ca 3 mio i lån på fastigheten, rimlig värdering är 8 mio. Mellanskillnaden vad man skattar på blir ju vad den bli, uppsidan är att de som köper kommer in till ett bra pris. Ja, vi har tänkt på att det går att sälja direkt, det är en av orsakerna, att alla kan göra vad de vill med sin arvslott. Värderingen tror jag inte påverkas av vad som betalats, det styr marknaden och då blir det vad det blir, så inte speciellt konstigt.
Så vad har man tänkt för insats för brfmedlemmarna?
Vilken köpeskilling har man tänkt dig flr fastigheten?
Ägs fastigheten idag av en privatperson eller ett företag?
Var i landet är det?
 
S sunqan skrev:
Så vad har man tänkt för insats för brfmedlemmarna?
Vilken köpeskilling har man tänkt dig flr fastigheten?
Ägs fastigheten idag av en privatperson eller ett företag?
Var i landet är det?[/QUOTE
Någon köpeskilling är inte fastställd ännu, är en bit innan den frågan är aktuell, men troligen blir största delen i någon form av arvsskifte. Ägs av privatperson, pappan i familjen, Ligger i en "het" ort i Västra Götaland,
S sunqan skrev:
Så vad har man tänkt för insats för brfmedlemmarna?
Vilken köpeskilling har man tänkt dig flr fastigheten?
Ägs fastigheten idag av en privatperson eller ett företag?
Var i landet är det?
Någon köpeskilling är inte fastställd ännu, är en bit innan den frågan är aktuell, men troligen blir största delen i någon form av arvsskifte. Ägs av privatperson, pappan i familjen, Ligger i en "het" ort i Västra Götaland.
 
Robert63 Robert63 skrev:
Någon köpeskilling är inte fastställd ännu, är en bit innan den frågan är aktuell, men troligen blir största delen i någon form av arvsskifte. Ägs av privatperson, pappan i familjen, Ligger i en "het" ort i Västra Götaland.
Det går väl inte att ombilda till Ägarlägenheter i befintliga fastigheter, eller har de ändrat de reglerna?

Annars är det ett alternativ som jag skulle överväga. Då blir det ju 3-dimesionell lagfart.... som varje ägare kan disponera på ett friare sätt.
 
connywesth connywesth skrev:
Det går väl inte att ombilda till Ägarlägenheter i befintliga fastigheter, eller har de ändrat de reglerna?

Annars är det ett alternativ som jag skulle överväga. Då blir det ju 3-dimesionell lagfart.... som varje ägare kan disponera på ett friare sätt.
Är inte riktigt med på vad du menar. Byggnaden är omgjord och klassad med de här lägenheterna, med bl.a brandskydd emellan.
 
T topmount skrev:
I Göteborg ha jag aldrig märkt av att bankerna är skeptiska till bevilja lån till boendet i små föreningar så det beror nog del på var huset ligger.
Köpte själv lägenhet i mindre förening (<5) i centrala Göteborg nyligen och kan lova att det är oerhört svårt att få lån. Vi fick blankt nej från c 7 banker innan två gjorde en särskild granskning och såg att det såg bra ut. Vår ekonomi är väl tilltagens i förhållande till objektet så det handlade aldrig om att vi låg på marginalen, det var bara deras rutiner.
 
  • Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.