Svärfar har en S600 och har fungerat bra i 2 månader men nu när den skall in på kvällen så stannar den en liten bit från laddkontakten och säger laddstation blockerad!? Den går in och laddar under dagen men när den skall in för kvällen så händer detta!?
 
Kolla att laddstationen står i våg.
 
  • Gilla
peterv8
  • Laddar…
Det skulle ju vara lite märkligt om boten är mer känslig för ifall laddstationen är i våg på kvällen än på dagen...:thinking:

Är det länge sedan boten rengjordes? Vår hade plötsligt problem med att docka från att ha haft 100% framgång, till att inte lyckas alls. Detta var när det var som mest pollen i luften. Efter att jag rengjort och blåst försiktigt med tryckluft i hålet där dockningstungan ska in så är den uppe i 100% framgång igen.

Jag misstänker att boten har en optisk sensor som hjälper den att hitta rätt...men det är bara en gissning än så länge.
 
  • Gilla
peterv8
  • Laddar…
Har varit och tittat på den idag och såg problemet när den går in för laddning. Om/när ett av dom drivande hjulen når bottenplattan först så drar den åt ena hålet, när det andra hjulet går upp svänger den tillbaka men hinner inte ibland och då slår han emot laddtungan och felmeddelandet "laddstation blockerad" kommer upp i displayen. Det händer inte varje gång men då och då, kommer att sänka bottenplattan ett par millimeter ner i gräset så är problemet löst.
Tack för er feedback! :)
 
  • Gilla
Warleod
  • Laddar…
Det där har jag upplevt också...och då står vår laddstation på stenplattor! :surprised: Jag kanske behöver hitta någon typ matta i samma tjocklek som plattan som jag lägger framför så det inte är någon nivåskillnad alls...:thinking:

Så det där med "på kvällen" var bara tillfälligheter i svärfarsans fall?
 
Han är rätt gammal och har säkert inte haft riktig koll på dom gånger den stannat. :)
 
  • Gilla
Paxman
  • Laddar…
Jag vet hur det kan vara med svärfarsor och teknik...speciellt när man ska försöka få information i samband med felsökning! :rofl:
 
  • Gilla
peterv8
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.