Jag funderar på att köpa en byggsats för förråd, typ 5-9 kvadrat. Men jag har snabbt insett att alla bara säljer på nätet med alldeles för få bilder, jag vill gärna titta för att se att det inte är dåliga konstruktioner och virke innan jag köper. Det skiljer ju en del i pris så jag gissar att vissa tar genvägar.

Vet någon var jag fysiskt kan inspektera ett förråd i byggsats i Stockholmsområdet, helst norra sidan?
 
Både Bauhaus och K-rauta i min närhet har ett helt gäng bodar uppställda. Säkert samma på de flesta större byggvaruhus.
 
Ok tack, krauta har jag inte tittat på. Det närmsta Bauhaus hade inga vad jag kunde se. Hornbach hade inga.
 
Köpte precis en mycket liten bod från K-rauta. Billiga och enkel. Blev nästan klart på en halvdag utan hjälp, och är ok kvalitet. Ska bara på med takpappen i helgen. "Kalmar" heter det.
Nästan färdigbyggd liten träbod i en skogstomt, omgiven av vedhögar och byggmaterial, väntar på takpapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det ser helt ok ut, tack för bilden. Får ta en tur till krauta för att se vad de har. Jag har lite svårt att föreställa mig hur stora de är bara genom att se antal kvadrat.
 
  • Gilla
En apelsin
  • Laddar…
P pigelin skrev:
Det ser helt ok ut, tack för bilden. Får ta en tur till krauta för att se vad de har. Jag har lite svårt att föreställa mig hur stora de är bara genom att se antal kvadrat.
Håller med! Denna ska rymma en lagerhylla för en massa småprylar och en del trädgårdsredskap. Funkar inte som verkstad eller för skottkärran. Jag planerar att bygga ett attefallshus om ett par år, halva gästrum, halva verkstad/förvaring. Denna är en kortsiktig nödlösning.
 
En liten uppdatering för någon som undrar samma sak.

Bauhaus i Järfälla hade en trätyp och en plåttyp man kunde titta på. Krauta i Järfälla och mot Täby hade inga förråd, trots att jag ringt och frågat ett av varuhusen innan...
 
De jag tittat på hos K-Rauta och Bauhas osv har i regel varit väldigt "tunna/spinkiga" i dimensioner och utförande.

Har köpt två bodar på https://www.lindalenstimmerhus.se/ och kunde då välja betydligt grövre dimensioner i timret och ganska fritt utförande. Dock kostar det så klart mer då också.
 
  • Rödmålad timmerbod med vita knutar och dörr, belägen på en trädäckplattform omgiven av trädgård och hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rödmålad timmerbod med vita detaljer och tjockare timmerdimensioner i soligt trädgårdsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.