Jag verkar gå bet på detta. 4 pallar á 750kg skall fraktas från Halmstad till Göteborg, men jag kan inte hitta något fraktbolag som tar på sig detta mot privatpersoner. Måste vara företag om det är pall med lösgods enligt de olika bolag jag har pratat med.

Någon som har tips på hur man löser detta? Åka med släpkärra 4 x ToR Halmstad lockar inte.
 
Det är pallgods som menas och lastning från kaj eller golv, det måste gå att köra med en pallyft för in och utfart från bilen
 
R Rkarlsson skrev:
Postnord.
[länk]

Ringt alla budfirmor och åkerier i ditt område ?
Postnords tjänst kan bara bokas av avtalskunder. Ringde deras kundtjänst. Ringt budfirmor och de vill ha avtalskunder. Skall kolla vidare med olika åkerier i morgon.
 
J jonaserik skrev:
Det är pallgods som menas och lastning från kaj eller golv, det måste gå att köra med en pallyft för in och utfart från bilen
Den biten är OK i båda ändar. Det är sortens kund som är problemet. :surprised:
 
Kolla med åkerier i närheten om det finns någon bil som inte går fullastad den sträckan och kan tänka sig att ta med några pallar extra. Det finns även grupper på bla facebook där man kan efterlysa olika typer av transporter för både gods- och persontransport
 
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Fraktjakt.se ger ett pris på en sådan frakt. Jag gissade lite saknad data och hamnade på 8600kr typ.
Edit: Nej, jag missade att det var 4 jag räknade på 3
 
Tackar för förslag!

Det löste sig oväntat med en åkare på mottagarplatsen. Kunde inte bli bättre.
 
Fick också tips om appen Tiptapp. Något som använt?
 
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Tackar för förslag!

Det löste sig oväntat med en åkare på mottagarplatsen. Kunde inte bli bättre.
Vad kostade det?
 
D Dilato skrev:
Vad kostade det?
Vetefan. Det är grannen till farsan. ;):D
Kan tänka mig att han tar runt 3-4.000:-
 
Större släpkärra? :)
 
Seriöst hade du kunnat få skicka med mitt avtal via Posten eller nån av de andra. Dock bara standardavtal så det brukar bli ganska dyrt. Tror faktiskt man kan komma billigare undan med fraktjakt eller något liknande.
 
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.