Hej!

Vi funderar på Alloc Commercial Stone
http://www.europe.alloc.com/SE/sida_222.asp

eller

Alloc Tile
http://www.europe.alloc.com/SE/sida_194.asp

i vår hall och tänkte höra om någon har någon erfarenhet av dessa golv?
Tålighet mot fukt? Hur realistiska är de? osv. (Dessutom tycker jag den integrerade golvvärmen på Commercial Stone lät rätt intressant)

Vi tänkte att dessa kunde bli lämpligare än klinker då man måste passera vår hall för att komma till/från sovrum, och klinker känns lite "hårt".

Eller har någon kanske ett tips på något annat golv!?

MVH Lars
 
Hmmm....... har ingen personlig erfarenhet av just de två golv du länkat till, har bara sett dem i butik, däremot tycker jag inte att de är särskilt autentiska/snygga men det är ju naturligtvis en smaksak, fast jag tycker nog att ska det se ut som klinker så ska det vara klinker också, jag tycker klinker-imitationerna, åtminstone de jag sett hittills, är ganska olika den riktiga varan :-/

Jag skulle personligen hellre välja (om det nu inte ska vara "äkta" klinker) en gummi/plastmatta som inte skäms för att den är just det, finns många fräcka och fräscha varianter, eller tex ett linoleumgolv ev. i plattformat som man kan lägga tex rutigt på diagonalen kan bli hur snyggt som helst men gör ändå inte anspråk på att vara nåt annat än det är ;)

Hoppas du inte tar illa upp ;)//Christina.
 
Alloc är ett jättetrevligt golv att lägga och är slitstarkt men jag instämmer med föregående inlägg.

När jag köpte mitt Alloc-golv(trä) så kostade det nästan lika mycket som klinker så är det priset det hänger på så är valet självklart.(så kommer alltid motfrågan "måste man inte ha golvvärme då också?" Laminat är lika kallt som klinker, så behöver du inte det till laminat så behöver du det inte heller till klinker.)
 
Såg faktiskt Alloc golvet i butik idag. Och vi kommer att välja det i vår hall. Främst för att vi tycker att det är snyggt men även för att det är så mycket enklare/snabbare att lägga än riktig klinker.
En fördel med laminatgolvet är ju att "fogarna" inte blir skitiga
 
Intressanta synpunkter, är det verkligen så att laminat är lika kallt som Klinker (nu pratar vi båda med eventuell golvvärme avslagen)? Jag ska inte säga att jag är nån expert, men de klinkersgolv jag gått på utan golvvärme tycker jag har varit mycket kalla.

Angående utseeandet så kan jag nog hålla med, men jag tycker helt klart att Allocs "klinker"-imitationer håller en klart högre äkthetsgrad än andra imitationer jag sett (många av dem ser ju mer ut som någon av dessa plastmattor som ska likna trä eller stengolv).

Claes; Commercial Stone eller Tile? Jag tycker personligen Tile är snyggare, men tydligen verkar ju Commercial Stone lite tåligare.

PS. Christina; Jag tar aldrig illa upp ;-) DS.
 
Jo, laminat ÄR i princip lika kallt som klinker. Sen beror det ju på hur pass varmt golvet "i sig" är. I min förra lgh, som ligger dörr i dörr med min nuvarande, var golven ALLTID varma tom klinkergolvet i badrummet. När jag sålde lgh trodde alla spekulanter att jag hade golvvärme. I min nuvarande lgh är golven SVINKALLA! Får närpå frostskador av klinkergolvet vid morgonduschen. Lade in laminatgolv i sovrummet och det är inte många grader varmare på det golvet...
Så summa summarum, ska du lägga in laminat så överväg golvvärme!!

Tycker även jag att Tile är snyggare, men skulle nog valt Commercial stone pga tåligheten.

Lycka till med golvvalet!
Mvh// Malin
 
Jag tittade på båda, men vi kommer att välja Tile då den storleken passar bättre. Tycker kanske att commercial stone såg lite bättre ut, mer äkta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.