100% garanterat gör google inte videoanalys för att rikta reklamen rätt. Tänk om och tänk rätt.
 
  • Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
100% garanterat gör google inte videoanalys för att rikta reklamen rätt. Tänk om och tänk rätt.
Okej. Vad gör dom då?
 
B b8q skrev:
Övervakningen sprider sig, nu ska facebook visa VAR inläggen skrivs:
[länk]

Som vanligt lär det inte drabba de fula fiskarna, de vet nog hur man anonymiserar eller förfalskar sin IP-adress, men en vanlig användare blir ju mer övervakad.
Vilka tror du är köpstarkast av fula fiskarna eller vanligt folk? Vilka kan man rikta reklam till och få utdelning?
 
Pratade i Petorlurarna i morse. "Blåser det där du står ?? låter lite dåligt " Jo svarar jag, vindskyddet på mikrofonen har försvunnit.
Nyss när jag gick ut på FB fick jag reklam om vindskydd till Peltorlurar.
 
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Prata nära mobilen om något och sedan sök på det du pratade om så kommer det upp i autofyll ganska omgående.
 
  • Gilla
Alebaleportocale och 2 till
  • Laddar…
T tracker skrev:
Prata nära mobilen om något och sedan sök på det du pratade om så kommer det upp i autofyll ganska omgående.
Tänk på något och sök sedan på det du tänkte på så kommer det upp i autofyll ganska omgående.
 
  • Gilla
  • Haha
arasmus och 11 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Tänk på något och sök sedan på det du tänkte på så kommer det upp i autofyll ganska omgående.
Det funkar!

Jag tänkte på bäver, och behövde bara skriva 3 (TRE!!!) bokstäver, så fattade Google vad jag ville se...
 
  • Skärmdump av en sökning på Google med ordet "bäv" som visar förslag på "bäver" och "bävergäll".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
Karl_Pedal och 3 till
  • Laddar…
Pratade om Bieffekter av en medicin till hunden, har aldrig googlat på den.. vet inte vad den heter. Har inte ens pratat i telefonen om saken..

ändå svämmar reklamen över för öronmediciner, hundförsäkringar och länkar till olika öronproblem hos hundar.

Visserligen bra info, det mesta... men som sagt har bara frågat maken EN gång om biverkningar på medicinen (han hade lappen där det stod). Inga telefonsamtal, inga googlingar..:oops:
 
  • Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
men som sagt har bara frågat maken EN gång
Förmodligen googlade han i smyg innan han svarade.
 
  • Gilla
  • Haha
xl15 och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Förmodligen googlade han i smyg innan han svarade.
Om han hade haft chansen så hade det varit precis vad han skulle gjort (oavsett om han hade lappen), men det hade han ingen möjlighet till (både hans mobil och iPad var i samma rum som mig - liksom min mobil och iPad), han hade bara kartongen till medicinen :)

Ska väl nämna att han får inte den där reklamen, men jag får!?
Så även om han nu kunnat smyggoogla på nån av sina grejer, varför får inte han reklamen? utan jag, på mina enheter? :thinking:
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det funkar!

Jag tänkte på bäver, och behövde bara skriva 3 (TRE!!!) bokstäver, så fattade Google vad jag ville se...
Bäverhojt?
 
Vi hade två studenter på it-säkutbildningen på BTH förra våren som gjorde x-jobb på just reklammatchning i sociala medier baserat på ljudupptagning samtal...
 
Har man sagt A får man säga B.
 
  • Gilla
rampante
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.