Hej!
Bytte kök i stugan nyligen och till min förvåning har hantverkarna lekt med hålsåg på väggarna bakom skåpen så det ser ut som en schweizerost. Det är inget som syns om man inte kollar bakom sockeln/spisen/skåpen eller tittar upp under väggskåpen, men det känns inte så kul att ha flera dussin decimeterstora hål i väggen. I vissa är isoleringen borttagen, och en besiktningsman gav nedslag på bl.a. rören som går förbi där p.g.a. frysrisk. Dessutom har mössen i huset ökat x100 och det är alltid skitmycket musbajs kring dessa hål. Ett går t.o.m. ner i krypgrunden, tittar man ner i det ser man rakt ner till rören under huset. Hantverkaren vägrar göra något och säger "möss finns det i stugor, jag anser arbetet vara slutfört".
Det var nästan inga möss alls när det gamla köket från 60-talet var kvar, men då var det inga hål heller så det måste väl vara på grund av det? Dessutom har han lämnat glipor mellan vägg och några väggskåp där man ser dessa hål, och nu har det börjat ramla ner isolering på köksbänken. Är det här korrekt gjort av hantverkaren?
 
Det låter onekligen lite märkligt men du behöver nog lägga upp lite bilder så vi ser vad du pratar om.
Gör man ett hål så är det normala att man använder det till det man tänkt och då är hålet fullt sedan. Har det blivit lite stort eller man tagit bort någonting så tätar man. Mer noga om det blir synligt men ändå tätt om det ska byggas in sedan. Att hänga/ställa ett skåp framför räknar jag inte som att täta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.