Hejsan!
Har nu fått in en offert från ett tillfrågat byggbolag, pris ca: 150.000:-.
Det arbetet vi vill ha utfört är följande,

Befintlig takkupa ska förlängas ca: 3m.
3 st fönster ska köpas in och monteras.
Rivning av befintliga väggar
Borttag av befintligt badrumsporslin och bortforsling av byggavfall
Uppsättning av nya väggar.
Uppsättning av nytt tak.
Nya vatten-och avloppsrör.
Framdragning av VVS
Isättning av rör för eldragning.
Isättning av vattenburen golvvärme
Fuktspärr
[/list]

Resterande arbete ska vi göra själva.

Är detta pris rimligt eller bör vi tillfråga fler byggbolag?

Tacksam för hjälp med detta!
 
Som regel bör man ALLTID tillfråga fler byggbolag. dels är du mer insatt i frågeställningen vid andra kontakten då du säkert fått en del förslag och motfrågor från nr1. Dessutom är det mer regel än undantag att det skiljer en hel del i pris mellan olika entreprenörer.
 
Hej igen och tack för ditt svar!
Jag har vi flera tillfällen försökt att få in flera offertar på denna utbyggnad utan något vidare positivt resultat.
Vi har fått in en(muntligt) på ca: 100.000 men han har inte hört av sig igen med någon skriftlig offert.
Vad göra nu?
Vi vill ju inte vänta till nästa år! Jag har planerat denna utbyggnad och badrum det senast året och börjar bli lite sugen på att sätta igång.
Har läst någonstans att man ska räkna med ca:10'/m2.Är det rikt priset, någon som vet?
 
Hej igen!
Har nu prutat på priset till 130.000:- och har nu också skrivit under kontraktet.
Jag kollade förstås upp byggbolaget först, helt utan anmärkningar.
Byggstart Juni, härligt! :)
 
Hejsan!
Vi bor i en mellanstor stad i mälardalen.
Badrummet kommer att bli ca: 9kvm. Kakel och klinker ska vi sätta själva. När det gäller el så ska byggbolaget lägga i rör för eldragning, vi ska nämligen låta någon annan behörig hjälpa oss med elen. När det gäller VVS så ska stammarna bytas samt allt annat göras fram till anslutning, ingår i offerten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.