lsoderlund lsoderlund skrev:
Ni renoverade badrummet utan att byta stammen från Badrummet till närmsta anslutning?. Trodde det mer eller mindre var standard procedure när man renoverade badrum att byta det som var gammalt. Renoveringen rör således enbart ytskick, lite som att laga rost med plastic padding?
Vi flyttade in i huset 2017 och badrum/kök renoverades 2014. Håller inte alls med om att det är som att laga rost med plastic padding. Håller dock med om att föregående ägare givetvis borde bytt rören vid renoveringen samt att vi borde haft koll på detta vid köpet.
 
S
P P@lmen skrev:
Vi flyttade in i huset 2017 och badrum/kök renoverades 2014. Håller inte alls med om att det är som att laga rost med plastic padding. Håller dock med om att föregående ägare givetvis borde bytt rören vid renoveringen samt att vi borde haft koll på detta vid köpet.
det är definitivt som att laga rost med plastic padding.

det är iofs relining också. Även den nya metoden som skrevs om på förra sidan skall endast ses som en akut nödlösning så att man kan planera in det riktiga bytet i lugn och ro.

har man renoverat badrum o kök utan o byta rören under får man skylla sig själv, ett renoverat badrum med gamla rör under är inte ett renoverat badrum, det är en sminkad gris.
 
  • Gilla
civilingenjören och 1 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
det är definitivt som att laga rost med plastic padding.

det är iofs relining också. Även den nya metoden som skrevs om på förra sidan skall endast ses som en akut nödlösning så att man kan planera in det riktiga bytet i lugn och ro.

har man renoverat badrum o kök utan o byta rören under får man skylla sig själv, ett renoverat badrum med gamla rör under är inte ett renoverat badrum, det är en sminkad gris.
Eftersom dom lämnar 20 års garanti på jobbet måste grisen vara ganska hårt sminkad.
 
De har alltså plantera en syrenhäck typ 20 cm från staketet? Den är ju alldeles för nära först och främst, syrenen är ju bredväxt och kommer att bli omöjlig att klippa från er sida. Ni hade ju en färdig häck på er sida? Varför dög inte det skyddet för grannen?
Dessutom syrener har börjat drabbas av syrenbakterios och mycket plantor håller på att dö för folk vet inte hur det ska skötas (på min gata byggdes nya hus 2000-2001 och vid varje port planterades ett buskage med tre olika buskar i olika höjder, varav ett var syren. Ca 5 år sedan började jag märka att flera syrener hade stora svarta fläckar på bladen och det blev värre för varje år och sedan blev det inga blad alls,hela grenar var döda. Nu finns bara en buske kvar, och egentligen mindre än hälften av den, och den håller på att välta när som helst. För några år sedan kom det rapporter från trädgårdsfolk inom media att syrenbakteriosen börjar komma och när jag jämförde buskar på jobbet (jobbade som trädgårdsmästare i 20 år) för två år sedan och märkte där också fläckar på bladen. I år har det varit diskussioner i många trädgårdsforum (speciellt på Facebook) eftersom mångas syrenbuskars blomning har skadats. Folk tror att det är frosten som har tagit knopparna, men så utspridd som det är tror jag inte riktigt att det är fallet. Så jag misstänker att grannens syrenhäck kommer inte ha så fin framtid....
När det gäller träd där har de verkligen gått över gränsen (bokstavligt!) och ni borde polisanmäla grannen.
 
  • Gilla
Wheelabrator
  • Laddar…
stjärnflickan stjärnflickan skrev:
De har alltså plantera en syrenhäck typ 20 cm från staketet?
Vad har syrenhäckar med avloppsrelining att göra?
 
useless useless skrev:
Vad har syrenhäckar med avloppsrelining att göra?
Varför har mitt svar kommit till detta tråd? Det här är ett svar till ett helt annat tråd...
 
harry73
Infinite scroll strikes again :D :D
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
S SueCia skrev:
det är definitivt som att laga rost med plastic padding.

det är iofs relining också. Även den nya metoden som skrevs om på förra sidan skall endast ses som en akut nödlösning så att man kan planera in det riktiga bytet i lugn och ro.

har man renoverat badrum o kök utan o byta rören under får man skylla sig själv, ett renoverat badrum med gamla rör under är inte ett renoverat badrum, det är en sminkad gris.
Tackar ödmjukast för de konstruktiva kommentarerna till mina inlägg. Den typen av kommentarer som för diskussioner framåt på ett bra sätt!
 
G
harry73 harry73 skrev:
Infinite scroll strikes again :D :D
Ytterliggare en anledning till varför IS är skit i mitt tycke.
 
stjärnflickan stjärnflickan skrev:
Varför har mitt svar kommit till detta tråd? Det här är ett svar till ett helt annat tråd...
Problemet är den här inställningen som görs att en slumpmässig tråd laddas in när man scrollar till slutet för att skriva ett svar:

Skärmdump av inställningar för oändlig scroll med markerad text "Fler ämnen i oändlig scroll".
 
  • Gilla
civilingenjören och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.