Måtten på fönstret är 200 x 140 cm, tycker utsikten är för fin för att dela upp och vill gärna ha öppningsbart för att det leder ut till den mindre utedelen vid större bjudningar.

Gärna 3 glas, förstår att det blir tungt men finns någon som helst möjlighet eller vad är bästa lösningen enligt er här på forumet?
 
  • Stort fönster med utsikt över uteplats och trädgård, lämpligt för öppningsbart 3-glasfönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Hej! Vi köpte i veckan ett fönster som var öppningsbart i storleken 200x130 cm. Men dom tillverkas endast i tvåglas. Dock tror jag inte du behöver oroa dig nämnvärt på skillnaden mellan två och tre-glas i ett äldre hus.

Anledning till att de inte finns i tre-glas är pga vikten blir för mycket.
 
  • Gilla
akhtonbroms
  • Laddar…
Niklasloow Niklasloow skrev:
Hej! Vi köpte i veckan ett fönster som var öppningsbart i storleken 200x130 cm. Men dom tillverkas endast i tvåglas. Dock tror jag inte du behöver oroa dig nämnvärt på skillnaden mellan två och tre-glas i ett äldre hus.
Anledning till att de inte finns i tre-glas är pga vikten blir för mycket.
Grymt snabbt svar, tackar för det Niklas! Var köpte du detta fönster?

I värsta fall kan jag ju alltid ta 2-glas på de stora och 3-glas på resterande.
 
Jag köpte det via Traryd fönster direkt men tror även man kan beställa på närmsta byggvaruhandel. Har faktiskt inte kollat hur det ser ut hos andra leverantörer men gissar att de lider av ungefär samma problem på grund av storleken.
 
  • Gilla
akhtonbroms
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.