Det skulle varit roligt o kunnat se eran stjärna i hallen.
Jo, förvaringsställen har nog de flesta aldrig tillräckligt av :)
 
Det skulle varit roligt o kunnat se eran stjärna i hallen
Ska försöka ordna en bild på den och lägga upp här!

:) Roseanna
 
Ok, ett kort inlägg:

Vi har ett kök med bardisk (där spisen sitter).

Bänkbelysningen regleras med dimmer "inne" i köket och med en vanlig brytare utifrån (på andra sidan bardisken.

Möjligheten att kunna stänga av belysningen (eller tända) utan att gå runt bardisken är superb.

Fast bäst på huset kommer ektrappan och ytterdörren i teak att vara. Fast ingen av dom är ju inköpta och monterade ännu......:)
 
Ett mycket kort inlägg då vi precis flyttat in och inte har hunnit "känna in" oss riktigt ännu.
Bäst:
Hallen: Ektrappan
Köket: att vi valde att sätta in extra fönster, ger härligt mycket ljus in i köket.
Sämst: Ett par eluttag / telefonuttag har hamnat mitt på vägg. Något som vi tydligen missade då vi läste elritningen. Blir lite svårare att möblera nu.
 
Bäst: Läget, läget, läget, vårt stora kök, vårt stora vardagsrum med fönster åt tre håll och braskaminen.

Sämst: Att trappan ligger i hallen precis bredvid ytterdörren. Varför är det så i var och varannan planlösning? Allt möjligt grus och snusk man dragit in utifrån följer med upp på övervåningen om man inte springer omkring med sopkvasten/dammsugaren för jämnan. Lägg trappan längre in i huset!

Ångrar: Ingenting.
 
Inger skrev:
Lägg trappan längre in i huset!
Man kan ju försöka att vända på trappan också! Så att man måste komma in en bit (och då hinna ta av sig skor och sånt) men ändå har man trappen i farstun. :D

I vårt nya hus kommer man in "mitt i trappen" alltså antingen fortsätte man uppåt och kommer in i huset eller så går man neråt och hamnar i källaren. I vårt fall känns det då som att detta gör att barnen stannar upp och tar av sig, innan de rusar rakt in, så trappen istället blir som ett stopp.
 
Bäst:
Det stora köket.
Alla utdragbara hyllplan och storlådor i köket.
Altandörrar från både sovrum och v-rum ut på STOR altan.
De stora, inte djupa, badrumsskåpen med ekdörrar från IKEA.

Sämst: När övervåningen är inredd har vi 0 kvm förråd.
Att vi i dagsläget "tvingas" ha datan i hallen.


Och så ett litet inlägg i torktumledebatten:
Jag har ingen, bara torkskåp, men säger varannan dag att jag vill ha en. Dock är varken overall, mössa, vantar eller skor till sonen torktumlingsbara, inte heller torkskåp. Men (textilare som jag är) kan jag ju påpeka att de material som inte går att köra i dessa maskiner inte heller blir lika blöta. Det är otroligt stor skillnad på kvalitet i barnkläder.
När det gäller torktumling, och torkskåp iofs, är det ju faktiskt så att de saker vi ofta vill ha torra är underkläder mm och lyckra, eller all typ av stretch, tål inte den värmen. Det man kan göra är att torka utan värme, alltså med kalluft.
Det jag vill ha torktumlaren till är sängkläder och handdukar. torkar långsamt och är skrymmande.

/aja
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.