Hej! :)

Jag behöver ej hjälp! Har letat överallt men kan inte hitta någon information om vart man kan köpa detta.

Jag har en gammal "inbyggd" garderob som jag vill tillägga hyllplan. Jag vill inte riva bort det och tillägga nya som exempelvis PAX då det är fortfarande fräscht och tycker om hur det ser ut. Jag vill dock tillägga hyllplan.

Vart kan man hitta dessa lister/konsoler (vet inte vad namnet är för dessa) som fanns med? Hittar endast väggskenor som skruvas bak i väggen. Jag vill ha såna som byggs på sidorna istället. Det finns "skruvar" i slutet som man stoppar in i hålen som klick in.

Se bild på vad jag eftersöker.

All hjälp uppskattas! Vill gärna bygga till flera hyllplan. Råd om vart man kan köpa det mottages gärna.
 
  • Inbyggd garderobsvägg med befintlig hyllbärare och flera tomma skruvhål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit hyllkonsol för inbyggd garderob mot en rosa textilbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit hyllkonsol med skruv i ena änden placerad på en rosa yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S Speache skrev:
Jag behöver ej hjälp!
Är det möjligen förslagsvis "Jag behöver er hjälp!"? Annars är ju ärendet redan klart så att säga...
 
Cruzze Cruzze skrev:
Är det möjligen förslagsvis "Jag behöver er hjälp!"? Annars är ju ärendet redan klart så att säga...

Menar såklart ’er’ skrev för snabbt där :)
 
Hoppas att någon kan ge svar på detta.
Vi har likadana garderober. Är dina också från Marbodal?
 
F frollic123 skrev:
Hoppas att någon kan ge svar på detta.
Vi har likadana garderober. Är dina också från Marbodal?
Jag har tyvärr ingen aning jag har frågat den gamla ägaren utan framgång...
 
BirgitS
BirgitS BirgitS skrev:
Inte direkt vad ni efterlyser men kan ju vara en tänkbar lösning ändå.
Se om Elfas universallister som skruvas in i sidorna och deras hyllor och korgar kan passa ihop med bredden på era garderober:
[länk]
[länk]
Smart ide! Vet du om denna är likadan? https://www.bauhaus.se/glidlist-elf...MI29K829ry6QIVFoGyCh1WowxIEAQYASABEgIVFvD_BwE eller att även om det är glidlist, att man kan använda det för vanliga hyllbrädor (ej drag)?
 
BirgitS
Som du ser på Elfas sida jag länkade till så har de bara två glidlister för befintliga garderober, universal och inte universal, alltså bör Bauhaus och den jag länkade till vara samma produkt.

Som du ser på Elfas bilder så har glidlisterna bara en smal springa där en tunn metallskena ska skjutas in, inte tjocka träskivor.
 
  • Gilla
Speache
  • Laddar…
Har samma problem även om hålen inte ser ut så samt att jag vill ha korgar på hjul men får väl göra ett eget inlägg på det.
Borde gå att identifiera tillverkaren baserat på avstånd mellan hålen, djup etc.
 
Tre år senare har jag samma fråga som trådstartaren. Jag söker skenor till en gammal garderob ( som jag inte vill byta ut ) som man kan använda till hyllplan i trä.
Jag vet att det finns skenor för trådbackar på Bauhaus men då jag blir galen på trådbackar som "alltid åker ur skenorna och ramlar ner på trådbacken under" är det ingen lösning för mig.
Har det kanske tillkommit någon ny medlem med svar på trådstartarens fråga? :)
 
BirgitS
A Anna Xx skrev:
Jag vet att det finns skenor för trådbackar på Bauhaus men då jag blir galen på trådbackar som "alltid åker ur skenorna och ramlar ner på trådbacken under" är det ingen lösning för mig.
I så fall är det ju något som är fel, t.ex. att skenorna är lite för långt ifrån varandra och det kan man lösa genom att sätta något på garderobsväggen innan man skruvar fast skenorna, eller att skenorna eller backarnas upphängningskant har blivit skadade och lutar.
 
skåpet på bilden ser ut till att vara ett marbodal från slutet av 70-talet eller ev från kalmarkök
elfa har något till gamla marbodal skåp kanske värt att kolla på
 
BirgitS BirgitS skrev:
I så fall är det ju något som är fel, t.ex. att skenorna är lite för långt ifrån varandra och det kan man lösa genom att sätta något på garderobsväggen innan man skruvar fast skenorna, eller att skenorna eller backarnas upphängningskant har blivit skadade och lutar.
Jag förstår att skenorna kan slitas och böjas och skadas och att det är därför backarna ramlar ur, det är därför jag vill ha hyllplan, då slipper man krånglet.
 
BirgitS
A Anna Xx skrev:
Jag förstår att skenorna kan slitas och böjas och skadas och att det är därför backarna ramlar ur, det är därför jag vill ha hyllplan, då slipper man krånglet.
Då får du nog leta efter en helt annan lösning än att att använda befintliga hål för skenor. Det verkar ju inte ens gå att hitta skenor som passar i den typen av hål längre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.