Vi har en Traryd altandörr eller fönsterdörr som man idag låser med ett vred på insidan. Dörren öppnas genom att man låser upp på vredet och trycker ner handtaget som på en normal ytterdörr. Man förreglar den genom att lyfta upp handtaget och låser med vredet.

Min fråga är om någon har tips på kodlås för denna typ av lås? Assas code handle tror jag inte fungerar för det har oftast ett vinklat handtag och låser i läge klockan 6 medan vi skulle behöva att den låser i läge klockan 3.
Altandörr med vred och handtag syns inifrån, med en säkerhetslarmdekal på fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Hittade du något lås? Har likadan dörr och tänkte byta till ett kodlås med.
 
Anonymiserad 73995 skrev:
Hittade du något lås? Har likadan dörr och tänkte byta till ett kodlås med.
Någon av er som hittade en lösning på det här?
 
Har samma problem. Ingen som har en bra lösning till detta?
 
Det finns ett kodlås på marknaden nu
 
F fönsterpåven skrev:
Det finns ett kodlås på marknaden nu
Var hittar man det?
 
  • Gilla
fireon
  • Laddar…
F fönsterpåven skrev:
Det finns ett kodlås på marknaden nu
Guida oss gärna :)
 
1 123abc skrev:
[länk]
Svarat om det i en annan tråd.
Vision home 7405 kan man använda.
Tack! Ser riktigt bra ut. Nu blev man sugen.
 
Vad blev det? Jag letar förgäves efter kodlås till utsidan. Det finns ju på Yale Doorman så fattar inte varför inte Code handle kunde gjorts till utsidan. Sen fattar jag inte heller riktigt om det bara finns "vanlig yttedörr" och sen "dörr med spanjolett" för det känns som min altandörr är mer lik en vanlig dörr i att den har handtaget kl 15 och inte 18 när den är stängd. Funkar som ett vanligt trycke.
Jag förstår inte heller vad kodhantag som Code handle och Kodlås innerdörr ASSA 8810 gör rent tekniskt: Frilägger de bara möjligheten att trycket funkar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.