G GeorgB skrev:
Nej, det vet man ju inte men samsung har varit bäst i test enligt råd och rön 3 år i följd.
Det som är fel med deras tester tror jag är att dom testar skåp i samma prisklass.
Kollade på en test från 2016 tror jag och då testade dom en liebherr i 18000 kr klassen och då kom den först.
...dvs deras test fokuserar på funktion i fabriksnya kylskåp, inte hur de håller. Det senare, dvs vilka skåp som håller bäst i längden, kan däremot en erfaren vitvarureparatör som tex "electroluxaren" informera dig om.
 
T TowaTei skrev:
...dvs deras test fokuserar på funktion i fabriksnya kylskåp, inte hur de håller. Det senare, dvs vilka skåp som håller bäst i längden, kan däremot en erfaren vitvarureparatör som tex "electroluxaren" informera dig om.
Det kan vara så men dessa kostar 11000 st vilket i sig är väldigt mycket pengar och liebherr får man ge 23000 st.
Man är liksom inte gjord av pengar.
 
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
G GeorgB skrev:
Det kan vara så men dessa kostar 11000 st vilket i sig är väldigt mycket pengar och liebherr får man ge 23000 st.
Man är liksom inte gjord av pengar.
Absolut, det köper jag! :) Det kan vara mer värt att lägga en mindre summa vid inköp och istället ta höjd för fler reparationer för att slippa gräva så djupt i plånboken vid inköpstillfället.
 
Claes Sörmland
electroluxaren skrev:
Inget av dessa skåp har ju använts i tre år
Så vad har de testat?
Lampan lyser check
Handtaget sitter fast och känns skönt att ta i check
Fin kromkant på hyllorna check
Osv.
Tydligen har de mätt temperaturen i skåpen också. Och det var inte check...
 
TRJBerg
Har goda erfarenheter av vitvaror från Bosch.
(Ej billigaste modellerna.)
 
A
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Tydligen har de mätt temperaturen i skåpen också. Och det var inte check...
okay det verkar ju vara en intelligent test på ett kylskåp eller ?
det kanske bara var samsung som blev kallt?
 
TRJBerg TRJBerg skrev:
Har goda erfarenheter av vitvaror från Bosch.
Jag också!
Våra Bosch-skåp i nuvarande huset har gått som klockor i snart tio år nu.
Tyvärr gjorde jag ett misstag och köpte en icke självavfrostande frys.
Men det går bra att frosta av en gång varje vinter också.
Har tyvärr inget separat kvitto för kyl och frys (171 cm höga),
utan ett kvitto för kyl och frys Bosch, och disk, tvätt Cylinda och en spisfläkt Scandomesic.
Allt funkar utmärkt efter 10 år, utom fläkten, som vi snabbt bytte ut mot en Cylinda, för den lät som ett startande reaplan.
Totalt 20587 kr :)
 
Claes Sörmland
electroluxaren skrev:
okay det verkar ju vara en intelligent test på ett kylskåp eller ?
det kanske bara var samsung som blev kallt?
Det var nog mer det där hur kallt det blev kontra inställd temperatur samt temperaturen i olika delar av kylskåpen. Att detta inte är löst 2020 är för mig ett mysterium.
 
A
på mariestadsskåpen funkade detta 2005 men ingen ville betala för den finessen
 
Vi funderade länge men nu är våra gamla Electrolux kyl/frysar utbytta. De gick nog lite på överkurs, bägge kylarna och den ena frysen fungerade när vi gjorde bytet. De gamla skåpen blev +22 år. Nu är det bara att hoppas att de nya inte ger upp allt för snart. Några 22 år tror jag inte på men håller Bosch kyl/frysarna 10 år så får jag nog vara nöjd. Men vi tvekar redan lite då det ena skåpet låter lite som ett tröskverk när det gå, det liksom bubblar och har sig medans det andra knappt hörs. Bara fläkten som ger ett svag surr efter det att man stängt dörren.
 
A
Spar de gamla som reserv
 
A
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Jag också!
Våra Bosch-skåp i nuvarande huset har gått som klockor i snart tio år nu.
Tyvärr gjorde jag ett misstag och köpte en icke självavfrostande frys.
Men det går bra att frosta av en gång varje vinter också.
Har tyvärr inget separat kvitto för kyl och frys (171 cm höga),
utan ett kvitto för kyl och frys Bosch, och disk, tvätt Cylinda och en spisfläkt Scandomesic.
Allt funkar utmärkt efter 10 år, utom fläkten, som vi snabbt bytte ut mot en Cylinda, för den lät som ett startande reaplan.
Totalt 20587 kr :)
Scandometic är Kina tillverkning
 
TRJBerg TRJBerg skrev:
Har goda erfarenheter av vitvaror från Bosch.
(Ej billigaste modellerna.)
Även frysen är den bra ljudmässigt
 
TRJBerg
A Annahe25 skrev:
Även frysen är den bra ljudmässigt
Jovars, det låter något när den går men inte så farligt tycker jag. Nu har den ett antal år på nacken så det säger inte så mycket om dagens modeller.
 
electroluxaren skrev:
Inget av dessa skåp har ju använts i tre år
Så vad har de testat?
Lampan lyser check
Handtaget sitter fast och känns skönt att ta i check
Fin kromkant på hyllorna check
Osv.
Ha,ha. Bra electroluxaren. Dessa tester ger jag inte ett öre för, då det är rent trams.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.