Parkslide va? Snyggt!

























(Ja, det var ett skämt. Sluta vifta med armarna.)
 
  • Haha
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Nej, robotgräsklippare nattetid. Dom jävlarna vill gärna vila nattetid med sina avkommor på en sjönära gräsmatta, jag ser det hos mina grannar. Och dom vänjer sig vid nästan allt, oljud, radio, kanoner mm. Men de tycker inte om när en klippare kör runt där och rakt in i deras ungar.
Grannarnas klippare kör bara vanlig kontorstid.
50 fåglar på tomten i morse trots att klipparen gick runt mitt bland dem och klippte. Fan.
 
  • Ledsen
Beemaster
  • Laddar…
Inte roligt!
Vet du en bra anläggningsfirma i trakten? Jag är så trött på alla som svarar: Javisst, vi kommer ut på torsdagen och tittar. Vilket dom inte gör.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Inte roligt!
Vet du en bra anläggningsfirma i trakten? Jag är så trött på alla som svarar: Javisst, vi kommer ut på torsdagen och tittar. Vilket dom inte gör.
Vad är egentligen "anläggningsfirma" - vad är det som ska anläggas?
 
Markarbete, stenläggning, trappor
 
Aha... Tyvärr inga sådär på rak arm... Har ju mest haft större entreprenörer här hemma för gräv och den typen av anläggningsjobb. De senaste projekten har varit från Poab (som jag inte rekommenderar, då de inte avslutade projektet samt ej höll överenskommet offertupplägg) och sen var Kenneth Bodin och räddade projektet och slutförde. Han är verkligen superduktiga, men man får jaga honom rätt bra. Men det som skulle göras gjordes, och han ordnade allt runtomkring och återställde bra efter sig.
 

Så fin sommarkväll
 
Hörru Thomas... det måste vara nåt annat än roboten som gör att dina gäss nobbar sin tomt för hos mig verkar de inte ha nåt emot att samsas...
 
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
Tungan i rätt min... Kopplat in min Magic Mower Box (MMB) så nu ska klipparen gå nattetid vid vattnet och eftermiddag uppe vid huset.
En person kopplar in en Magic Mower Box vid trädgården med kablar och en ritning i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Beemaster och 1 till
  • Laddar…
Funkar klockrent. Men det skrämmer inte änderna. :(
 
Var det inte gäss? Vad gör dom om dom blir påkörda?
 
Antar att de bara flyttar på sig. Men de flyr inte tyvärr och verkar inte minnas upplevelsen heller.

nåväl - igår var det en skön dag i skärgården.
Två båtar förtöjda vid klippkant i skärgården, människor njuter av solen nära vattnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Som sagt - gässen eller änderna vilket det nu är bryr sig inte ett dugg om att de behöver samsas med gräsklipparen Nils...
Gäss på en äng samsas obehindrat med en gräsklippare nära en damm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.