Snälla hjälp oss att utnyttja utsikten på bästa sätt! Vi ska bygga en övervåning, men får inte till det riktigt. Det som måste få plats är sovrum med dubbelsäng, klädförvaring och badrum. :D Gärna ett kontor eller litet gästrum också, men det är inget krav.

Åt väster är det utsikt över en sjö och då detta kommer ligga högt i huset blir den förmodligen fantastiskt. :)

Först en bild på hur det är ritat idag.
Ritning av en övervåningsplanlösning med sovrum, badrum, klädkammare och kombinerat allrum/kontor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen ett klumpigt förslag (jag vet, det är inte snyggt):rofl:.
Grundritning av en övervåning med markerade rum för badrum, klädkammare, sovrum och kontor samt måttangivelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sist en tom ritning med mått.
Tom byggnadsritning med måttangivelser och markerade fönsterpositioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Snälla hjälp oss att utnyttja ytan och utsikten bäst!
(I princip alla fönster utom det uppe till höger och de tre till vänster går att ändra eller ta bort.)
 
BirgitS
Jag tycker ditt första förslag blir bra för då kan man ju njuta av utsikten från allrummet, t.ex. sittande i en bäddsoffa. Men i stället för att göra väggar kring allrummet skulle jag nöja mig med att sätta upp ett draperi som man kan dra för vid de tillfällen det ska användas som gästrum. Det blir då mer öppet och ljust.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.