Hejsan! som trådrubriken lyder så är jag ute efter garderober som är 60 och 80 breda, runt 60 djupa och helst 2,36 höga eller så nära 2,40 höga som möjligt.

Gärna garderober med kvalité då dem ska ersätta befintliga platsbyggda garderober från 70 talet.

Har ni något tips på tillverkade/återförsäljare? Ikea PAX går bort då dem bara ha 50, 75 och 100 bredd vilken inte fungerar.
 
Ikeas köksserie metod kanske?
 
Jagade själv breda garderober 100 cm , fanns inte på IKEA , men hittade på MIO 210 höga , blir svårt att få till något på 240 cm Jag ställde den på golvet och en passbit överst till tak. Annars en sockel på 16 cm så är du kloss tak, men blir lite tajt med montering om taket inte är exakt. I övrigt så i sovrummet så tog jag en köksmodul 210X60 cm och satte 2 dörrar, fungerar bra.
 
BirgitS
Många företag som är kända för sina köksskåp säljer även garderobslösningar och eftersom 60 är ett mycket vanligt mått på högskåp i kök så har de åtminstone det måttet även när det gäller garderober liksom lösningar för att få det snyggt och anpassat för vanliga takhöjder som 240 cm. Så kolla ställen typ Vedum, Ballingslöv och HTH.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.