Agnita Agnita skrev:
[video]
Köpte klipparen i våras och den har inte fungerat riktigt någon
gång. Vågar inte lämna den ensam.
Har försökt kontakta Outl1, svar från dom kan ta 1-2 veckor, vi fick vänta i 2 månader. Då ville dom ha bilder/film för att visa verkstaden sen hörd vi inte av dom.
Ibland går den inte alls, missar och kommer snett i laddstationen (lite bättre när den fick en gummimatta), låter mycket, skulle den starta tror den att den är ute och kör står bara och tuggar framåt, mm mm
Försökt läsa mig till hur den uppdateras ifall det kan vara felet men det verkar inte helt enkelt.
Någon dom har erfarenhet av deras garanti?
Agnita Agnita skrev:
[video]
Köpte klipparen i våras och den har inte fungerat riktigt någon
gång. Vågar inte lämna den ensam.
Har försökt kontakta Outl1, svar från dom kan ta 1-2 veckor, vi fick vänta i 2 månader. Då ville dom ha bilder/film för att visa verkstaden sen hörd vi inte av dom.
Ibland går den inte alls, missar och kommer snett i laddstationen (lite bättre när den fick en gummimatta), låter mycket, skulle den starta tror den att den är ute och kör står bara och tuggar framåt, mm mm
Försökt läsa mig till hur den uppdateras ifall det kan vara felet men det verkar inte helt enkelt.
Någon dom har erfarenhet av deras garanti?
legion legion skrev:
Outl1 är ett skitföretag av värsta sort.
Sök här på forumet så ser du att du tyvärr inte är ensam.
Anmälan till ARN kan vara det enda som hjälper!
 
Hej igen !

Varför vill ni inte hjälpa mig att få robotgräsklipparen att fungera ???

Nu har jag talat med eran försäljning också !

Jag har cattat med er ?

Jag skickar E mail ?

Varför svarar ni inte på E mail ?

Varför bryr ni inte om era kunder ?

Varför vill ni inte hjälpa mig att få robotgräsklipparen att fungera ???

Finns det någon som har något ansvar ?

Eller ?????

Missnöjd kund som känner sig lurad !

Hälsn.Leif

Den 2019-09-03 kl. 18:49, skrev 0240.16358@telia.com:
Väntar fortfarande på svar och fraktsedel !
 
Hej alla! Nu har det löst sig. Kom överens med Out1 och fick en fraktsedel. Sen packade vi den och skickade iväg den. Var det fel på den skulle vi få en ny och det visste vi ju att det var. Lagom till säsongen kom det en sprillans ny som fungerar perfekt.
 
  • Gilla
tinatorn23 och 1 till
  • Laddar…
leiftintin leiftintin skrev:
Hej igen !

Varför vill ni inte hjälpa mig att få robotgräsklipparen att fungera ???

Nu har jag talat med eran försäljning också !

Jag har cattat med er ?

Jag skickar E mail ?

Varför svarar ni inte på E mail ?

Varför bryr ni inte om era kunder ?

Varför vill ni inte hjälpa mig att få robotgräsklipparen att fungera ???

Finns det någon som har något ansvar ?

Eller ?????

Missnöjd kund som känner sig lurad !

Hälsn.Leif

Den 2019-09-03 kl. 18:49, skrev 0240.16358@telia.com:
Väntar fortfarande på svar och fraktsedel !
Vem förväntas svara på detta?
 
  • Gilla
golfgreen
  • Laddar…
Agnita Agnita skrev:
Hej alla! Nu har det löst sig. Kom överens med Out1 och fick en fraktsedel. Sen packade vi den och skickade iväg den. Var det fel på den skulle vi få en ny och det visste vi ju att det var. Lagom till säsongen kom det en sprillans ny som fungerar perfekt.
Då hade ni tur ! Jag har försökt många gånger utan resultat ??? Dom verka inte villa ha nöjda kunder ?
 
Ett företag som Outl1 som har erkänt dålig hantering av reklamationer och kundkontakter skulle jag råda alla att hålla sig bort ifrån eller åtminstone inte köpa dyra grejor därifrån som ex. robotklippare.
 
  • Gilla
legion och 2 till
  • Laddar…
Outl1 har väl blivit uppköpta av Bygghemma om jag inte minns fel. Vad det innebär i praktiken vet jag dock inte.
 
  • Wow
leiftintin
  • Laddar…
I praktiken betyder det ingenting...

Det var ett av de viktigaste argumenten i mitt köp att slippa ha att göra med Outl1 om något skulle strula. Kostnaden var densamma men jag fick betala en expeditionsavgift på 199 kr men det kunde det vara värt. Ordern skickades bara vidare av Bygghemma till Outl1 som levererade. I praktiken tappade jag en dag i leveranskedjan på det.

Avgränsningskabeln saknades i min leverans så jag ringde snabbt in och Bygghemma tog emot samtalet o svarade att de var tvungen att reklamera denna saknad. En reklamation fick man räkna med att ta cirka 15 arbetsdagar. Trodde inte mina öron. Jag hade hoppats på en STOR ursäkt och en avgränsningskabel med ilfrakt Blev extremt besviken och irriterad.

Fick köpa en egen avgränsningskabel som jag kopplade in. Då visade det sig att laddningsstationen inte gick att koppla in. Den tjöt så fort strömmen kopplades in. Reklamerade då alltihop.
Avgränsningskabeln dök upp en månad senare. Då ville de stryka min reklamation på laddningsstationen vilket jag förklarade att de alls inte kunde. Har därefter inte hört något överhuvudtaget.
Har nu lärt mig att om jag provar 100 ggr att dra ur strömmen och sätta i den igen så hoppar den till slut igång. Men varje gång strömmen behöver brytas vet jag att jag har ett rackarns jobb med att få igång laddstationen igen.

Men som sagt, Bygghemma har tagit över ägandet men hanteringen går som vanligt via Outl1 och deras service kan inte ha blivit bättre eftersom den är värdelös.
 
C chrillea19 skrev:
I praktiken betyder det ingenting...

Det var ett av de viktigaste argumenten i mitt köp att slippa ha att göra med Outl1 om något skulle strula. Kostnaden var densamma men jag fick betala en expeditionsavgift på 199 kr men det kunde det vara värt. Ordern skickades bara vidare av Bygghemma till Outl1 som levererade. I praktiken tappade jag en dag i leveranskedjan på det.

Avgränsningskabeln saknades i min leverans så jag ringde snabbt in och Bygghemma tog emot samtalet o svarade att de var tvungen att reklamera denna saknad. En reklamation fick man räkna med att ta cirka 15 arbetsdagar. Trodde inte mina öron. Jag hade hoppats på en STOR ursäkt och en avgränsningskabel med ilfrakt Blev extremt besviken och irriterad.

Fick köpa en egen avgränsningskabel som jag kopplade in. Då visade det sig att laddningsstationen inte gick att koppla in. Den tjöt så fort strömmen kopplades in. Reklamerade då alltihop.
Avgränsningskabeln dök upp en månad senare. Då ville de stryka min reklamation på laddningsstationen vilket jag förklarade att de alls inte kunde. Har därefter inte hört något överhuvudtaget.
Har nu lärt mig att om jag provar 100 ggr att dra ur strömmen och sätta i den igen så hoppar den till slut igång. Men varje gång strömmen behöver brytas vet jag att jag har ett rackarns jobb med att få igång laddstationen igen.

Men som sagt, Bygghemma har tagit över ägandet men hanteringen går som vanligt via Outl1 och deras service kan inte ha blivit bättre eftersom den är värdelös.
Bra att veta. Jag har handlat några gånger hos Bygghemma men aldrig behövt ha med deras support att göra så det har varit problemfritt. Men jag vill inte riskera att bli inblandad i Outl1, så jag kommer att sluta handla hos Bygghemma.
 
  • Gilla
leiftintin
  • Laddar…
Agnita Agnita skrev:
[video]
Köpte klipparen i våras och den har inte fungerat riktigt någon
gång. Vågar inte lämna den ensam.
Har försökt kontakta Outl1, svar från dom kan ta 1-2 veckor, vi fick vänta i 2 månader. Då ville dom ha bilder/film för att visa verkstaden sen hörd vi inte av dom.
Ibland går den inte alls, missar och kommer snett i laddstationen (lite bättre när den fick en gummimatta), låter mycket, skulle den starta tror den att den är ute och kör står bara och tuggar framåt, mm mm
Försökt läsa mig till hur den uppdateras ifall det kan vara felet men det verkar inte helt enkelt.
Någon dom har erfarenhet av deras garanti?
Hej ! Har haft problem hela tiden med min också och jag jag har haft den inskickad för reparation men den kan klippa lite ibland rätt som det är står den bare och snurrar och man får ej någon hjälp dom säger garantin gått ut ? Men den har aldrig funger någon gång ? Vad gör man ??? Tur man har gammla klippan kvar
 
Agnita Agnita skrev:
Ok, vi känner oss grundlurade.
Du är inte själv !
Hej ! Har haft problem hela tiden med min också och jag jag har haft den inskickad för reparation men den kan klippa lite ibland rätt som det är står den bare och snurrar och man får ej någon hjälp dom säger garantin gått ut ? Men den har aldrig funger någon gång ? Vad gör man ??? Tur man har gammla klippan kvar
 
leiftintin leiftintin skrev:
Du är inte själv !
Hej ! Har haft problem hela tiden med min också och jag jag har haft den inskickad för reparation men den kan klippa lite ibland rätt som det är står den bare och snurrar och man får ej någon hjälp dom säger garantin gått ut ? Men den har aldrig funger någon gång ? Vad gör man ??? Tur man har gammla klippan kvar
Köp en ny av annat märke.
 
  • Gilla
leiftintin
  • Laddar…
G golfgreen skrev:
Det är inget annat än lurendrejeri om du frågar mig. Produkten är värdelös och företaget måste vara väl medvetna om det nu. Att dom fortsätter att sälja den ändå visar att dom enbart är intresserade av att lura så många som möjligt.
Anmäl till ARN så snart som möjligt. Under tiden som ni väntar på något resultat så köper ni er en Gardena, McCulloch eller Husqvarna, beroende på hur stor tomt ni har.
Håller med !
 
Lyfco - det lär nog ha sålts över en miljon av denna modell under olika beteckningar.. När allt funkar är den kanon - vid problem kan det bli besvärligt har jag förstått.. Den fungerade bra förra året för mig men så kom uppdateringar i våras av firmware och app som ställde till det: ingen kontakt längre mellan app och klippare! Jag kunde starta klipparen med knappen men inte ställa in områden och klippschema som är så mycket lättare i appen.

Men så kom en uppdatering av appen 28 maj och jag uppdaterade då via USB-kontakten (jag saknade ju WiFi-kontakt).
Jag gjorde olika försök med:
A. Omstart med klipparens strömbrytare.
B. Initiering från klipparens display.
C. Omstart av appen i mobilen.
Efter några försök i någon viss ordning funkade kontakten mellan app och klippare igen!

Den helt manuella styrningen via appen har nu gjorts säkrare då krocksensorn har aktiverats i det läget.
Men annars är det som tidigare: helt fritt att styra och klippa varsomhelst via appen. Och kul är det!

Eländigt att Outl1 inte kan sköta supporten. Och för djävligt att de nu har blockerat dBot från att sälja klipparen i Sverige!
dBot ser finesserna med klipparen men får nu bara sälja plastpinnar i stort sett.. (Synd jag upptäckte dBot för sent förra året).
https://dbot.se/
Och tyvärr översvämmas de av klagomål från Outl1-kunder..: https://dbot.se/kontakt/
Australien: https://robotlawnmowers.com.au/robot-lawn-mowers/robotic-lawn-mower-exgain-e1800/
Direkt från Kina: https://exgain.en.alibaba.com/
 
Redigerat:
  • Wow
leiftintin
  • Laddar…
Agnita Agnita skrev:
[video]
Köpte klipparen i våras och den har inte fungerat riktigt någon
gång. Vågar inte lämna den ensam.
Har försökt kontakta Outl1, svar från dom kan ta 1-2 veckor, vi fick vänta i 2 månader. Då ville dom ha bilder/film för att visa verkstaden sen hörd vi inte av dom.
Ibland går den inte alls, missar och kommer snett i laddstationen (lite bättre när den fick en gummimatta), låter mycket, skulle den starta tror den att den är ute och kör står bara och tuggar framåt, mm mm
Försökt läsa mig till hur den uppdateras ifall det kan vara felet men det verkar inte helt enkelt.
Någon dom har erfarenhet av deras garanti?
Jag känner mig också lurad ! Dom vill ej ha några
några nöjda kunder!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.