Jag har installerat lite elektronik i överskåpet på en garderob och undrar hur jag ventilerar det bäst.
Jag har beställt en datafläkt som jag tänkt ska flyta luft men det räcker ju inte, luften måste ju tas någonstans ifrån och ska ju även ut.
Till höger finns det kyl och frys som har självdragsventilation som jag kan nå vid röda pilen.
Luckor ska hängas på och hålrummet mellan garderob och kyl ska stängas.

Hur gör jag detta bäst?
 
  • Elektronik installerad i överskåp över garderob bredvid kylskåp, röd pil markerar potentiell ventilplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

  • Köp en noise blocker fläkt https://www.blacknoise.com/site/en/products/noiseblocker-it-fans.php?lang=EN
  • 120 eller 140
  • Borra/såga upp hål i vänster sidan på skåpet
  • borra hål eller såga bort bakkanten på hyllan i garderoben i bakkant eller under det du skall kyla
  • öppna upp i nederkant på skåpet - antingen i sidan - eller såga i framkant på luckan eller i framkant på hyllan

  • Tyst och effektivt.
 
C catalyst skrev:
  • Köp en noise blocker fläkt [länk]
  • 120 eller 140
  • Borra/såga upp hål i vänster sidan på skåpet
  • borra hål eller såga bort bakkanten på hyllan i garderoben i bakkant eller under det du skall kyla
  • öppna upp i nederkant på skåpet - antingen i sidan - eller såga i framkant på luckan eller i framkant på hyllan

  • Tyst och effektivt.
Tack, klart görbart.
 
Vad tror ni om att ta luften från eller till K/F-utrymmet?

Från: Blir förvisso lite högre värme därifrån än om jag tar det nerifrån men K/F blir o andra sidan bättre ventilerat.

Till: värmen från mediaskåpet värmer K/F men
ökar ventilationen.

Vad är bäst i mediaskåpet, över eller undertryck? (map värme och damm).
 
tttomten tttomten skrev:
Vad tror ni om att ta luften från eller till K/F-utrymmet?

Från: Blir förvisso lite högre värme därifrån än om jag tar det nerifrån men K/F blir o andra sidan bättre ventilerat.

Till: värmen från mediaskåpet värmer K/F men
ökar ventilationen.

Vad är bäst i mediaskåpet, över eller undertryck? (map värme och damm).
Ingen som vill dela med sig av sina tankar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.