Jag har en trimmer där bränsleslangen gick sönder. Det är en tunn rackare. Endast 5mm i yttermått. Biltemas minska bränsleslang är 5mm, men innermått.
Vilken "vanlig" butik kan tänkas ha?
Hand håller sönderbruten 5mm bränsleslang för trimmer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tackar. Skulle kunna vara exakt den. Verkar dock bara finnas i webblager. Men jag kanske får hålla mig
 
Bra tips. Får snällt vänta tills måndag :cry:
 
Firmorna som sevar motorsågar och röjsågar har reservdelar också.
 
Yttermåttet är inte relevant. Vad är innermåttet?
 
Sen ser det där ut som en vanlig plastslang. En bensinslang är gjord för tryck och är armerad.
Kolla om du hittar nån tunn spolarslang hemma.
 
Slangar mellan tank och förgasare utsätts aldrig för tryck att tala om. De är bränsleslangar ändå.
 
  • Gilla
Mats-S
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Slangar mellan tank och förgasare utsätts aldrig för tryck att tala om. De är bränsleslangar ändå.

Nä inte på så små motorer men det är också därför det inte är en bränsleslang där..
 
Jo, det är en bränsleslang.
 
D Daniel 109 skrev:
Jo, det är en bränsleslang.

Ja den transporterar bränsle i detta fall.
I annat fall spolarvätska.
Det är en pvc slang som blir stenhård med tiden. Därför han behöver en ny troligen. En bränsleslang är armerad och gjord för tryck.
 
Mats-S
D Daniel 109 skrev:
Jo, det är en bränsleslang.
https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_line
all hoses or tubing designed to contain liquid fuel or fuel vapor. This includes all hoses or tubing for the filler neck, for connections between dual fuel tanks, and for connecting a carbon canister to the fuel tank. This does not include hoses or tubing for routing crankcase vapors to the engine's intake or any other hoses or tubing that are open to the atmosphere."
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.