Vi har fönsterbrädor i hela huset som ser ut som bilden. Jag vet inte vad det är för material och vet inte om dom går att måla om. Ser väldigt 60 eller 70-tal ut. Någon därute som har något tips hur man kan fixa till dom här oroligt fula fönsterbrädorna?
Fönsterbräda i mörkt trä-look med spricka, framför ett fönster med sprucket glas, indikerande äldre stil och skick.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tycker den är snygg men smaken är ju som bekant olika.
Det går inte att säga vad det är bara med den här bilden, fanér eller laminat ser det ut som.
Om du vill bort från träkänslan så går det att måla men då behöver du ju veta exakt vad det är. Beklagar att jag inte kan hjälpa dig mer än så här.
Lägg upp fler bilder. Men att utesluta riktigt trä är ju lätt. Jag hade provat att sandpappra försiktigt. Förhoppningsvis dyker det upp fler svar, lycka till!
 
Nja. Det är väl mest färgen jag inte tycker om. Men har kollat runt och får till mig att det skulle kunna vara plast på spånskiva. Namnet Perstorp dyker också upp.
 
EvaMLin
Eller måla! När nåt ser trist och ”beige” ut här hemma blir det till att ta fram sprayburken med mattsvart eller matt vit. :D
 
EvaMLin EvaMLin skrev:
Eller måla! När nåt ser trist och ”beige” ut här hemma blir det till att ta fram sprayburken med mattsvart eller matt vit. :D
Har sett de där sprayburkarna i färgaffären och man blir ju himla sugen. Vad använder du de till? Blir det någorlunda tåligt eller är de bara till för ytor som i princip inte används?
 
EvaMLin
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Har sett de där sprayburkarna i färgaffären och man blir ju himla sugen. Vad använder du de till? Blir det någorlunda tåligt eller är de bara till för ytor som i princip inte används?
Tja-a... Har sprayat alla möjliga prydnadssaker och ljusstakar inkl emaljerade krukor och vaser. Dessa har jag sedan diskat (för hand) men inte varit så rädd om precis, det är faktiskt ganska hållbart.
Se bara till att krukor och annat har ’möbeltassar’ så går det nog vägen.
ÖoB och Dollarstore brukar ha bra pris på dem!
 
Jo, vi har ju samma tanke, är måla dom. jag vet bara inte om det går. Men jag kan erkänna att jag inte haft en tanke på sprayfärg. Det kan ju funka.
 
  • Gilla
EvaMLin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.