Hej
Vi går i tankarna att bygga hus. Vi har fått byggkredit på 5 miljoner, tomten kostar 650000. Vi vill ha en bra grund standard som ingår i huspriset, så man slipper lägga till massa tillval. Vilka är bäst att anlita som kör totalentreprenad. De ska vara bra kvalite då detta ska vara vårat boende under långt tid.
 
Myresjöhus, trivselhus och götenehus uppfyller fint dina krav.
 
Sen var ju tillvalen det roliga. Spenderade många timmar med att handplocka alla vitvaror bla :)
 
Så drygt 4.35 miljoner för hus + byggherrekostnader i budget? Med denna budget kan ni i princip vända er till de flesta av tillverkarna beroende på hur stort ni vill bygga bortsett Ross. Jag skulle kolla med Fiskarheden och Trivselhus om jag skulle bygga idag då dem har skaplig grundstandard och är flexibla. Som alltid är det entreprenörerna det hänger på och totalentreprenad är långt ifrån en garanti på att det blir bra så försök ta så många referenser som möjligt
 
Z zep skrev:
Så drygt 4.35 miljoner för hus + byggherrekostnader i budget? Med denna budget kan ni i princip vända er till de flesta av tillverkarna beroende på hur stort ni vill bygga bortsett Ross. Jag skulle kolla med Fiskarheden och Trivselhus om jag skulle bygga idag då dem har skaplig grundstandard och är flexibla. Som alltid är det entreprenörerna det hänger på och totalentreprenad är långt ifrån en garanti på att det blir bra så försök ta så många referenser som möjligt

Ja precis 4,3 milj. Vi behöver 4 sovrum och skulle helst vilja ha ett rum som vi ska ha gym i. Men vi vill bygga med någon med bra kvalité och bra grund standard.
 
Mats-S
Det här kan nog bli en tråd där rådgivarna tenderar att kackla i eget bo ;-)

Lägg stor tid på att besöka flera tillverkare, kolla på nätet ang reklamationer, hur sköter man sina kundrelationer.
Skaffa ett antal referenser på entreprenören som ni bestämmer er för.

Som sagt, finns inga genvägar här, ta god tid på er innan bi väljer leverantör och entreprenör.

Lycka till :)
 
Mats-S John Smith skrev:
Det här kan nog bli en tråd där rådgivarna tenderar att kackla i eget bo ;-)

Lägg stor tid på att besöka flera tillverkare, kolla på nätet ang reklamationer, hur sköter man sina kundrelationer.
Skaffa ett antal referenser på entreprenören som ni bestämmer er för.

Som sagt, finns inga genvägar här, ta god tid på er innan bi väljer leverantör och entreprenör.

Lycka till :)
Om jag minns rätt så är det rätta citatet vara kacka (skita) i eget bo! Men rättstavningsprogrammet i mobilen minns knappast sådana gamla talesätt. ;)
 
Mats-S
john68 john68 skrev:
Om jag minns rätt så är det rätta citatet vara kacka (skita) i eget bo! Men rättstavningsprogrammet i mobilen minns knappast sådana gamla talesätt. ;)
Attans du har helt rätt, googlade lite på det. Tack för korrigeringen, nu har jag koll på det uttrycket också :cool::rofl:
 
  • Gilla
john68
  • Laddar…
Mats-S John Smith skrev:
Attans du har helt rätt, googlade lite på det. Tack för korrigeringen, nu har jag koll på det uttrycket också :cool::rofl:
Haha, vi kan alla uppfatta fel. Adam och gry använde i flera år "lök på laxen" och "grädde på moset" i samma mening trots att det ena är positivt och det andra negativt. Kollegans fru trodde att det hetta "farlig rödfärg" och att hundrasen hette "Kurt Russel" och att man dansade på " blå tundran" ( rotunndran):rofl:
Mina värsta bjuder jag inte på:p
 
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.