Hej! Jag har en stor fritid och vill försöka lägga all min tid att lära mig något nytt varje dag. Jag har blivit väldigt intresserad inom bygg, det är inget jag vill plugga med på universitetet men det är något jag vill lära mig på min fritid (tycker det är mycket roligare), jag har till exempel lyckats bygga ihop ett trädäck helt själv och är helt oerfarenheten inom området men ändå lyckades man riktigt bra med det.
Jag lär mig på de sättet genom att hitta gamla uppgifter på nätet och försöker lösa dom själv eller letar efter svar med förklaringar.
Försöker lära mig nu lite om armering och betong och så och har därmed hittat en bra bild som jag hade behövt hjälp med från alla er kunniga byggare. Jag vill gärna ha förklaringar på frågorna och hur man löser dessa uppgifter!

Tack i förhand
Mvh Adde
 
  • Teknisk ritning av plintgrund med måttangivelser och frågor om konstruktion och armering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Låter ju onekligen som en ypperlig skoluppgift...

Hursomhelst- det mesta är ganska logiskt. "c" står för c/c-mått och alla mått utgår i mm från baslinjer(systemlinjer). Fundera du lite till och kom med konkreta frågor om det är någonting specifikt du undrar.
Kan ju dock hjälpa till och säga att lista ut "vad" GP6 är utan allmänna föreskrifter är helt omöjligt.
 
Det var en väldigt "grötig" armeringsfigur. Syns att den som har gjort den aldrig har ritat för hand eller riktigt vet hur man redovisar armering snyggt och lättläst. Håller med om att detta liknar en skoluppgift som skall redovisas och ge betyg så ja, du får nog läsa på lite mer om du inte riktigt förstår allt.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.