Hej!
Ska regla upp en innervägg. På ena sidan blir det kök och på den andra sidan wc.

1. Vilken regeltjocklek ska jag ha?
2. Innerväggen innehåller också en 90 graders vinkel. Hur reglar jag där?

Mvh Robert
 
Snailman
Ska du ha eldosor och / eller vattenrör i väggen? Kan även vara avlopp i väggen för tex avloppet från en kommod, som man då leder in i väggen istället för rakt ner i golvet.

Kan även vara vägghängd toa, eller stol med avlopp ut i vägg istället för ner i golvet under stolen.

Jag har pexrör för vatten i en del väggar, den dosa man då sätter i väggen kräver att väggen (regeln) är minst 70mm.

Antar du ska klä reglarna med typ skivor eller nått, då behöver du nåt att skruva dem i, antingen en regel eller en hörnvinkel i tunn plåt, väljer du regel, så behövs en stående regel på var sida om hörnet, och även någonting som håller ihop dem med varandra.
 
Hej!
Tack för ditt svar. Då är ditt förslag 70 reglar? El och ev rördragning kommer att bli aktuellt. Dock tror jag att övervägande rör kommer att gå i grunden (golvet)

Mvh Robert
 
Snailman
Livhusar77 Livhusar77 skrev:
Hej!
Tack för ditt svar. Då är ditt förslag 70 reglar? El och ev rördragning kommer att bli aktuellt. Dock tror jag att övervägande rör kommer att gå i grunden (golvet)

Mvh Robert
Jag har gjort alla mina innerväggar 70 utom ett par stycken(som är tjockare), men jag har inga rör för toalett i väggarna, de rören är väl 110mm så lär inte få plats i en 70 vägg.

Här står en del om hörn i innervägg

https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-regla-hoern-pa-innervaegg.166493/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.