Gammal byggnad använd som kyrka och ungdomsverksamhet under renovering med tegeltak och ljus tegelfasad i soligt landskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tomt rum med trägolv och bjälklag i renoverad gammal kyrka, fönster på väggar och luftkonditionering i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Exteriör vy av en gammal kyrkobyggnad omvandlad till ungdomsverksamhet under en klar dag, med omgivande grönska och en röd lada.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej, tänkte bara dela med mig av renovering av en gammal kyrka/ungdomsverksamhet.


Är totalt utblåst nu, 6ton är ute ur huset. Är i uppbyggnad nu. Tänkte bara se så jag inte missar något häftigt/smart gällande elen framför allt:D

delar me mig av ett par bilder

Kom gärna med frågor eller idéer
 
  • Gilla
TheaTTSan121 och 3 till
  • Laddar…
tompax2
Spännande projekt! (y)
 
Vart är resten av bilderna?
 
tompax2
useless useless skrev:
Vart är resten av bilderna?
Återkom om några veckor, är min gissning? :)
 
useless useless skrev:
Vart är resten av bilderna?
Interiör av ett hus under renovering med byggavfall och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbeten inomhus med en rivningsfärdig vägg, grushög och golv fullt med betongrester och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rivningsavfall och tegelstenar på ett golv inne i ett delvis raserat rum med en omkullvält vit varmvattenberedare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inredning av ett tomt rum under renovering med nedmonterade innertak och belysningsarmaturer på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett ofärdigt rum under renovering med nakna väggar, en öppen golvsektion och ledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tompax2
  • Laddar…
Gokväll, någon som har tips på låg bygghöjd för ledspottar. Ska ha i källaren och vill helst inte sänka taket så mycket:D
 
Ett golv under renovering med nyinstallerad golvvärme bestående av slangar fästa i skenor på betongunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej, är igång och flytspacklar entréplan då vi lagt golvvärme där nu 16mm i skena. Vad är att rekommendera att ha ovan slang? 20mm? Har kört med fiberförstärkt flytspacklet.

Fundering nummer två, badrummet i källaren skulle jag vilja dra vattenledningarna i yttervägg, hur funkar det?
 
Vattenledningar i yttervägg går bra om dom är på rätt sida isoleringen. I källaren borde inte vara några problem om det är tillräckligt långt ner under marken där det inte fryser.
 
R Robin Johansson skrev:
Gokväll, någon som har tips på låg bygghöjd för ledspottar. Ska ha i källaren och vill helst inte sänka taket så mycket:D
Spännande projekt.
Jag använde hide a lite thin I min källare för att kunna spara maximalt med höjd. Jag hade bara 210 cm från början och så reglade jag ned 18 mm har jag för mig för att få plats med 16 mm flexrör. Sen vanligt gips utanpå så totalt byggde det 18+21 mm.
 
Rost från armeringsjärn som brukar ligga i fogarna skulle jag gissa på.
 
Skadad källarvägg med synlig lättbetong och luftspalt, upprispad för installation av pex slangar, omgiven av murbruk och isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad lättbetongvägg med spårning för pex-slangar i en källare
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej, sött på lite problem i källaren, bestämde mig för att dra pex slangarna i yttervägg. Började spåra och insåg att det var upp murat med lättbetong och luftspalt. Just på den ytterväggen.

Väggen är i ganska dåligt skick för att sätta kakel på tycker jag.

hur ska jag göra? Regla på ny väg? Stålreglar, plyfa och gips?

bifogar en bild :)
 
useless useless skrev:
Hur har det gått @Robin Johansson ? Börjar källaren bli klar?
hej, jadå allt är klart! blev fyra stora sovrum, toalett med dusch, walk in closet, tv rum, förråd och ett litet teknikrum
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.