Hej

Är det någon av er som har någon av dessa tvillingmodeller som vill komma med ett utlåtande?

Är det bra skit eller bara skit?
Har hitta Stihl RMI 422 för 10000kr inklusive installation.

Gräsytan är på ca 600 m2 som skall klippas så dom bör räcka till då dom är specade för 800 m2.
Max lutning får jag till 12-13 grader vilket jag får till strax under 25% lutning vilket enligt specen inte skall vara några problem.

Mvh Fredrik
 
Den kommer gå väldigt många timmar per dygn. Går du upp till stihl 422p kommer du få längre livslängd på batteriet då den inte behöver gå lika ofta
 
F Forsmark91 skrev:
Den kommer gå väldigt många timmar per dygn. Går du upp till stihl 422p kommer du få längre livslängd på batteriet då den inte behöver gå lika ofta

Tack för återkopplingen, här kommer dock lite följdfrågor.
Ä det skillnad på batteriet eller bara begränsning i mjukvaran?
422:an skall enligt spexen klara 800m2 och vi har ca 600m2 gräsyta.
 
Det är större batteri i p modellen.
Jag har själv en 422p och har cirka 800m2 gräsyta. Tog den stora modellen då jag har många öar och växthus osv. Ångar inte att jag gick upp till den modellen. Den klarar även lite mer lutning än den minsta 422.
 
Gräs ytan som den klarar av i specen är en perfekt kvadrat utan hinder om gräsklipparen går gå dygnet runt. Dom handlarna jag har pratat med rekommenderar att man ska ha en som klarar mer än vad det står i specen. Annars hinner dom inte med att klippa ner allt och dom går gå väldigt mycket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.