Hej,

Ska bygga pool och undrar om någon har erfarenhet vad det kostar att installera en balja (PP Pool) 8x4? Inte materialet utan bara arbetskostnad.

Hålet, drenering och el fixar jag själv. Men vad kostar det övriga (justera den på plats, inkoppling rör, pumpar, saltklorinator, etc.) för att få en fungerande pool?

Vad har era projekt/offerter legat på?
 
  • Gilla
D janen
  • Laddar…
Arbetskostnad för vår thermopool för några år sedan:
Kostnadsuppskattning för byggandet av en thermopool, inklusive arbetskostnader och material från 2014.
Priserna är inkl moms, och är från 2014. Det var 3 man, drygt en vecka tror jag men jag vet inte om de var där hela tiden.
 
S sulfobus skrev:
Arbetskostnad för vår thermopool för några år sedan:
[bild]
Priserna är inkl moms, och är från 2014. Det var 3 man, drygt en vecka tror jag men jag vet inte om de var där hela tiden.
Hej och tack för svar.

Tolkar din kalkyl att det är en gjuten pool du har?
 
M MrMacplay skrev:
Hej och tack för svar.

Tolkar din kalkyl att det är en gjuten pool du har?
Ja, isolerad betongpool
 
@sulfobus Går i tankarna att bygga en gjuten pool, hur är de? Känns som det är standard?
Vet du vad kostnader för pump/filter osv slutade på? Tänker alltså det som är utanför gjutning osv?
 
Tja, det är som med stenhus, det är robust och stabilt. Kanske overkill i vissa situationer, men det känns tryggt. Och inte mycket dyrare än andra konstruktioner.
Poolutrustning kan man lägga hur mycket som helst på, men räkna med 10k för pump+filter+rördelar, och sedan vill du ha värmepump eller som jag värmeväxlare för ytterligare ca 8k. Sedan finns det UV-lampa, klordosering, m.m.
Materialkostnaden för min pool var ca 170k inkl betong och Walu-täcke, men ex grävning och installation.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.