Eken är ett känt träslag för att vara segt och långlivat....torde gälla löven med. Men skönheten hos en ek kanske kompenserar val av tomt. Dessutom gillar Matilda att räfsa löv ;)
 
Min är på 913 kvm den är perfekt tycker jag !!!

Jörgen och Sanije
 
Vår är på 1260 kvm, känns perfekt för oss då vi vill ha plats för både trädgårdsland och plats att leka på!
 
Hemmakatten
Ekbackar som är så vackra! Vi kommer att bo i en. 13.000kvm varav 1.000 kvm vatten (med kräftor i ;)) Och inte krattar man en naturtomt inte!! Löv är ju så skönt att gå omkring i. :D
 
4013 Kvm (Pris 150.000 :) Söderläge, plan naturtomt med öppna landskap. Kommer dock att göra ca 2000 Kvm till trädgårds tomt, resten enl frugan :D ska bli park med allt vad det innebär m.m har redan byggt en lägerelds plats med plats för ca 20 pers. Invigd o klar (najs med körv m brö o xx antal öl) ;D
 
Jarppan skrev:
har redan byggt en lägerelds plats med plats för ca 20 pers. Invigd o klar (najs med körv m brö o xx antal öl) ;D
Det låter mysigt, kan man få se en bild på detta månne?
 
Dean_K skrev:
Det låter mysigt, kan man få se en bild på detta månne?
Absolut tar en när jag kommer hem ;)
 
Jarppan skrev:
Absolut tar en när jag kommer hem ;)
Kanon, jag tackar på förhand! :D
 
92m2
 
Där gäller det o bygga på höjden... ;D ;D
 
jarlh skrev:
92m2
Oj, det var i minsta laget. Du menar inte 920 kvm? ::) ???
 
Dean_K skrev:
Oj, det var i minsta laget. Du menar inte 920 kvm? ::) ???

Nejdå, 92 m2 stämmer.

Byggnadsytan är strax över 80 så det bli inte så mycket tomt över... Däremot så är vi med i en samfällighet så det finns gemensamt rörelseutrymme.

2,5 plan är huset på för den delen.
 
Då kan det nog inte vara 4,5 m till tomtgräns och 9m till nästa hus som gäller där 8)
 
Calle Anka skrev:
Eken är ett känt träslag för att vara segt och långlivat....torde gälla löven med. Men skönheten hos en ek kanske kompenserar val av tomt. Dessutom gillar Matilda att räfsa löv  ;)

Ja, räfsa eklöv är underbart :D, och ännu bättre blir det att få skörda sommarkantarellerna i backen.
 
jarlh skrev:
Nejdå, 92 m2 stämmer.

Byggnadsytan är strax över 80 så det bli inte så mycket tomt över... Däremot så är vi med i en samfällighet så det finns gemensamt rörelseutrymme.

2,5 plan är huset på för den delen.
Tomten till vårt gamla hus var 174 kvadrat, trodde inte att det fanns mindre!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.