Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Håll din trädgård i trim med en effektiv grästrimmer! Delta i tävlingen och ta chansen att vinna den batteridrivna grästrimmern RLT1825M13S från Ryobi. Den har 25 cm klippbredd för ett effektivt arbete och funktionen EasyEdge™ för snabb och enkel kantklippning. På fronten sitter ett extra handtag som ger bra komfort och ett stabilt arbetssätt. Trimmertråden matas fram automatiskt och trimmern laddas upp på under en timme. Grästrimmern ingår i Ryobis ONE+ serie, och levereras med både batteri och laddare.

Totalt värde: ca 1 350 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna grästrimmern, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Vilken tjocklek har trimmertråden?
Svaret hittar du här: [länk]

Vinnaren utses fredagen den 5 juni.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
Tråden är 1,6mm! Jag har vid 55 års åldern uppfyllt min dröm och köpt mitt första hus ever! Med huset kom också en trädgård ( oopps ;) så från att behöva allt från första krattan till gräsklippare så känns det som om det kanske också skulle vara perfekt med en trimmer i mitt blivande trädgårdsskjul och Ryobis produkter verkar vara väldigt användarvänliga även för en stadsråtta som mig:) Soliga hälsningar Marita Adolfsson, Höganäs
 
Hej!
Svar: Trimmertrådens tjocklek är 1,6 mm.

Jag och min man har skaffat en robotgräsklippare och då behövs bara en bra trimmer för att hålla gräsmattan i schack. När vi båda redan är pensionerer så skulle denna trimmer vara en stor hjälp för oss.
Tacksam för positiv svar.:geek:
 
Tråden är 1,6mm

Älskar Ryobis koncept med likadana laddningsbara batterier till flera maskiner. Hur smart och praktiskt som helst! Nu råkar det vara så att den ena granntomten är en sommarstuga, så undertecknad får även underhålla deras tomtsnutt (70m lång) i anslutning till min för att undvika ett katastrofalt utbrott av ogräs. I detta ändamål hade detta redskap underlättat enormt! För närvarande kör jag en motodriven tung variant, och så är jag ensam tös på under 160 cm. Alla hjälpmedel är värdefulla :crysmile:(y)
 
Tråden är 1.6mm

Jag behöver en grästrimmer för att hålla tomten i trim och vinner jag inte kommer jag köpa den ändå! En batteridriven trimmer från Ryobi
 
Tråden är 1,6 mm.
Jag skulle önska att min man fick uppleva en bråkdel av den glädje som jag känner i trädgården. Drömmar om trädgården ger mig glädje i vintermörkret och arbetet ger mig lugn. Jag tänker att hans ordningssinne skulle tillfredsställas av att se trimmern radera ut de skavanker som står i vägen för att han ska njuta av trädgårdens skönhet.
 
1,6mm

Man klipper gräsmattan och den blir så snygg, men så är det dom där ställena, här och var, där gräset man inte kom åt står och spretar.

Har en fullständigt värdelös trimmer, den är tung, otymplig och gör INTE jobbet alls - den skapar bara irritation och jag tar hellre på mig ett par handskar och går och DRAR av det jag inte kommit åt med klipparen......:mad::mad::mad:
 
1,6 mm


Jag vill bara ha den
 
Trimmer tråden är 1,6mm.

Denna trimmer skulle vara en perfekt födelsedagspresent till min fru som tycker att våran motor grästrimmer är för tung att bära runt på, hon fyller den 10/6.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Håll din trädgård i trim med en effektiv grästrimmer! Delta i tävlingen och ta chansen att vinna den batteridrivna grästrimmern RLT1825M13S från Ryobi. Den har 25 cm klippbredd för ett effektivt arbete och funktionen EasyEdge™ för snabb och enkel kantklippning. På fronten sitter ett extra handtag som ger bra komfort och ett stabilt arbetssätt. Trimmertråden matas fram automatiskt och trimmern laddas upp på under en timme. Grästrimmern ingår i Ryobis ONE+ serie, och levereras med både batteri och laddare.

Totalt värde: ca 1 350 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna grästrimmern, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Vilken tjocklek har trimmertråden?
Svaret hittar du här: [länk]

Vinnaren utses fredagen den 5 juni.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
1,6 mm
Det vore perfekt till ansning runt jordgubbslandet så jag slipper väcka hela grannskapet med oljudet från en ”bensinare”

Hans Gineman
0706453334
 
Jag har 2 ggr lyckats trimma sönder elsladden.
Har dessutom 2 Ryobibatterier till annan maskin.
Skulle passa som handsken.
(y)/Bertil
 
1,6mm. Har aldrig haft en trimmer och har mest böjt mig fram för att klippa kanterna. Önskar att spara på rygg och knä. Ryobi kan bli min räddning.
 
Svar 1,6mm
Denna trimmer vill jag vinna, så att min fina kvinna kan hjälpa till att trimma.
 
Svar: Tråddiametern är 1.6mm.

Motivering: Hade varit perfekt att dela med mina 47 grannar i området. Vår gemensammas trimmer är helt slut och en ny hade varit så uppskattat.
 
Svar: 1,6 mm.

Frun planterar buskar och gräver nya rabatter överallt på tomten men vägrar klippa gräset. Med en sladdlös trimmer från Ryobi kanske hon äntligen kan fixa gräskanterna runt sina egna planteringar.
 
1: Tråddiametern är 1.6mm på Ryobis trimmertråd.

Jag skulle vilja vinna denna för att kunna ge bort den till mina föräldrar. De har precis skaffat en robotgräsklippare, vilket innebär en hel del kanttrimning. Kruxet är att de börjar bli till åren, och den bensindrivna trimmern de har i dagsläget enbart kan användas av min far (då min mor inte riktigt kan med och starta den, plus att den är tung). Lånade ut min Ryobi-trimmer till min mor så hon fick testa den, och hon tyckte det hade varit fantastiskt om även hon hade kunnat trimma när det väl behövs.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.