Hejsan.
Som rubriken låter. Jag har spottar i fönstersmygarna som jag vill styra med plejd.
De är led 1.2W dimbara.
Sedan vill jag kunna styra ytterbelysningen. Det är helt vanliga glödlampor samt spottar över garageportar som går på samma knapp.
 
Plejd Led-10 har inbyggd trafo så den är smidig till de små, Hur många har du? Är det flera olika platser du vill styra?
 
För ytterbelysningen skall du ha en ctr eller rel02,

fönstren beror lite på hur dom styrs idag.
 
C cullberg skrev:
Plejd Led-10 har inbyggd trafo så den är smidig till de små, Hur många har du? Är det flera olika platser du vill styra?
7 på en knapp
2 på en knapp
2 på en knapp.
 
K kjork skrev:
7 på en knapp
2 på en knapp
2 på en knapp.
Då hade jag satt en dim-01 bakom varje knapp bara
 
Wow vilken respons. Sjukt tacksam.
Med de monterade bakom knapparna så spelar det ingen roll i vilket läge de står? Tänker på de till ytterbelysning som inte är återfjädrande.
 
K kjork skrev:
Wow vilken respons. Sjukt tacksam.
Med de monterade bakom knapparna så spelar det ingen roll i vilket läge de står? Tänker på de till ytterbelysning som inte är återfjädrande.
Jo du måste ha fjäder
 
P patfred skrev:
Jo du måste ha fjäder
Även på de som inte är dimbara alltså?
 
P patfred skrev:
Jo du måste ha fjäder
Nej det måste man inte, men det underlättar!
 
K kjork skrev:
Även på de som inte är dimbara alltså?
Nej
 
  • Gilla
kjork
  • Laddar…
C cullberg skrev:
Nej
och knappen kan vara av/på utan att det påverkar?
 
K kjork skrev:
och knappen kan vara av/på utan att det påverkar?
kommer fungera som en vanlig strömbrytare förutom att den växlar av/på om du tänder eller släcker med appen.
 
C cullberg skrev:
Nej det måste man inte, men det underlättar!
My bad. Men det är ju att föredra iaf :D
 
  • Gilla
cullberg
  • Laddar…
C cullberg skrev:
kommer fungera som en vanlig strömbrytare förutom att den växlar av/på om du tänder eller släcker med appen.
så inte som tex en Philips hue-lampa som hela tiden måste ha ström för att fungera. Om appen tänder ytterbelysningen så kan sambon släcka med knappen. Eller tända med knappen och sen släcka med appen?
 
K kjork skrev:
så inte som tex en Philips hue-lampa som hela tiden måste ha ström för att fungera. Om appen tänder ytterbelysningen så kan sambon släcka med knappen. Eller tända med knappen och sen släcka med appen?
Nej precis, inte som Hue eller trosfrihet. Om plejdpucken till ytterbelysningen sitter bakom strömbrytaren så kan du använda knappen precis som vanligt men dessutom tända och släcka i appen. Det enda som händer är att knappens position kommer att variera om du använder appen. Sen kan du välja att tända någon annan enhet med samma knapp och bara köra astrour till ytterbelysning tex.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.