1.6 mm tråd.

Å så kul och härligt att trimma!
Efter sommarens dagg och dimma!
Har Ryobis system nu!
Enkelt och lätt med el ju!
Å denna vill jag så gärna vinna!
 
Trimmertråden har en tjocklek på 1,6 mm.

jag skulle behöva vinna den eftersom vår bosch trimmer som är eldriven trilskas och funkar när den vill och när den funkar så är det min mamma som måste släpa runt på den och klippa med då jag inte klarar att klippa gräs på grund av min astma. Så hag vill vinna den för att underlätta för min mamma!
 
Svar: Trimmertråden är 1.6 mm

Ohh en sådan skulle jag verkligen behöva! Den vi har idag är en gammal bensindriven variant som är tok för tung för mig vilket gjort att jag istället går runt som en märla med en sax i handen. Inte på något sätt bra men nu kanske det finns hopp om en lösning :)
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Håll din trädgård i trim med en effektiv grästrimmer! Delta i tävlingen och ta chansen att vinna den batteridrivna grästrimmern RLT1825M13S från Ryobi. Den har 25 cm klippbredd för ett effektivt arbete och funktionen EasyEdge™ för snabb och enkel kantklippning. På fronten sitter ett extra handtag som ger bra komfort och ett stabilt arbetssätt. Trimmertråden matas fram automatiskt och trimmern laddas upp på under en timme. Grästrimmern ingår i Ryobis ONE+ serie, och levereras med både batteri och laddare.

Totalt värde: ca 1 350 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna grästrimmern, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Vilken tjocklek har trimmertråden?
Svaret hittar du här: [länk]

Vinnaren utses fredagen den 5 juni.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
rätta svar på tråden 1,6 mm

motivation är så enkelt att jag har enormt emot billigare märken så vill testa denna och framöver köpa fler verktyg från er
 
Svar: Den använder sig utav 1.6 mm tråd.

Har ingen maskin ur Ryobi one+ serien, sneglat på dem och de verkar onekligen bra. Skulle vara roligt och skönt att slippa klippa för hand, som jag gör i dagsläget. Ser ju otroligt genomtänkt ut denna maskin. Bara att bygga på systemet med flera ur familjen one+, om man har batterierna redan och det kan man ju vinna här.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Håll din trädgård i trim med en effektiv grästrimmer! Delta i tävlingen och ta chansen att vinna den batteridrivna grästrimmern RLT1825M13S från Ryobi. Den har 25 cm klippbredd för ett effektivt arbete och funktionen EasyEdge™ för snabb och enkel kantklippning. På fronten sitter ett extra handtag som ger bra komfort och ett stabilt arbetssätt. Trimmertråden matas fram automatiskt och trimmern laddas upp på under en timme. Grästrimmern ingår i Ryobis ONE+ serie, och levereras med både batteri och laddare.

Totalt värde: ca 1 350 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna grästrimmern, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Vilken tjocklek har trimmertråden?
Svaret hittar du här: [länk]

Vinnaren utses fredagen den 5 juni.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
Trimmertråden är 1,6 mm.

Vilket lyft det skulle bli för mig om denna fick flytta hem till mig. Att få valsa runt med Ryobi i min trädgård, då skulle ju allt gå som en dans och allt handkniande och klippande med kantsax skulle bli ett minne långt bort någonstans .
 
Svaret är 1,6mm

Har fått stränga order av frugan att köpa en batteridriven trimmer då den bensindrivna vi har är alldeles för tung och lång! Sen har ryobi massa andra bra trädgårdsverktyg så detta vore en perfekt start!
 
Sambon och jag har just köpt ett renoveringsobjekt med STOR tillhörande f.d. gräsmatta... Han fyller år nu inom kort och jag skulle mer än gärna förära honom med denna fantastiska trimmer i födelsedagspresent! Så får han lite ledigt från husrenoveringen och lite frisk luft samtidigt genom att trimma sig fram i trädgården :) Tråden är 1,6 mm.
 
Unikt namn
1,6mm

Den skulle passa väldigt bra att trimma runt häcken mot gatan och bortre delen av tomten som är för mycket djungel för gräsklipparen. Jag har läst mycket om Ryobi men inte ännu provat på någon produkt från er, så det skulle ju vara kul att på riktigt få testa om batteridrivet är så pass smidigt som det sägs. :)
 
Trimmertråden är 1,6 mm!

Precis köpt en gräsklippare till huset vi flyttade in i höstas.
Dock så når inte gräsklipparen överallt, behöver därmed akut en trimmer!
Så grannen kan sluta gömma sin hunds hundbajs i det höga gräset längs med gatan!
 
1.6mm

Precis fått fart i grässådd på bergstomt. Robot och handjagare funkar inte hos oss men den där skulle vara perfekt! ;)
 
Svar: 1,6mm trimmertråd
Efter drygt 5 olika dåliga trimmers är behovet bekräftat och jag vet att jag skulle behöva en riktig men hamnar lite för långt ned på prioriteringen. En vinst är en fantastisk gåva <3
 
Trimmertråden är 1,6 mm.

Anledningen att jag borde vinna, är att jag har redan massa Ryobiverktyg i One+ serien (ca 7 st olika), eller som järnhandlarna säger när jag köper något nytt verktyg "Jag är inne i systemet". Vår nuvarande trimmer är en 20 år gammal Kolibri, som bara startar när den är på gott humör.
 
Redigerat:
Hejsan!

Svar 1.6 mm

Vi har nyligen flyttat till hus och vår trädgård är som en djungel med 100- tals rosenbuskar och andra planteringar. Vi älskar trädgården och underhållet skulle bli så mycket roligare med en bra trimmer.
 
1.6 mm
Bor i radhus o vill gärna enkelt kunna hjälpa äldre grannar att kantklippa som kanske inte orkar själva. Och givetvis klippa åt mig själv utan sladd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.