Hejsan!
Jag och min sambo har bestämt oss för att lägga forbo marmoleum i vårt kök om ca 11 kvadratmeter. Värt att notera är att vi har ett år snea väggar i rummet.

just nu ligger ett parkettgolv som skall tas bort och fraktas bort som en del av jobbet. Under detta en klinker/Sten av något slag på vilken det nya golvet skall läggas. Vi skall även få slipat och oljat 2 väldigt små bänkskivor. Mindre än en kvadratmeter totalt.

Man kommer också behöva flytta ut diskmaskin och spis för att sen ställa dem på plats igen vilket står i offerten.

priset vi fått för arbetet är i runda slängar 15000 ex moms. Är detta skäligt? Företaget verkar helt klart seriöst, det betvivlar vi inte. Men vi tycker priset låter lite högt

tack på förhand
 
Motsvarar en gubbe i ca 3-3,5 dag, så känns väl rimligt, svårt o veta hur bökigt det är att bära ut det gamla golvet (ex lägenhet på 7e våningen) o hur långt det är till stället där dom slänger exempelvis, sen antar jag att alla lister ska bort o nya på plats.

Annars är lägga golv är både roligt och lätt som första projekt, slipa olja så små bänkskivor gör ni för hand och skulle kosta er någon hundralapp, leja bort det går säkert på 2-3 tkr.
 
Jag har lagt marmoleum kvadratiska 30x30 i två kök. Det blir lite mätande och trixande med sneda väggar men det är lätt. Räcker med en sticksåg eller fintandad handsåg för att kapa plattorna.

Det låter rimligt att en hantverkare löser det på kanske 2-3 dagar och med lite luft för strul låter väl offerten rimlig.

Annars så tror jag ni löser det själva på två helger om ni inte är vana. Så kan ni lägga 15000 på barnvakt eller en god middag istället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.