Ni får ursäkta en kanske korkad fråga men jag kan verkligen inte hitta svaret någonstans :surprised:
Vart tar avloppet vägen från ett sånt här badkar? http://www.bygghemma.se/inomhus/bad...bathlife-ideal-design-fristaende-vit/p-403895
Måste man inte dra ett rör till en golvbrunn som man kan komma åt att rensa? Inte på nån bild eller i nån montageinstruktion jag hittat framgår hur detta ska gå till.
Är det någon som vet?
 
Vi hade ett liknande badkar förut.
Det badkaret anslöt man till en golvbrunn som man placerar under badkaret, för att rensa flyttar man bara badkaret.
Ett akrylbadkar väger inte så mycket så det var inga problem.
 
Jamen vad bra! Då vet jag =)
Tack tack
 
Väcker liv i denna tråd igen, ska också installera ett likadant badkar i en nybyggnation. När man nu har möjlighet att välja placering av golvbrunnen, är det bäst att placera den mitt under badkarets utlopp för att slippa dra anslutningsrör i sidled?
 
G gullegrizen skrev:
Väcker liv i denna tråd igen, ska också installera ett likadant badkar i en nybyggnation. När man nu har möjlighet att välja placering av golvbrunnen, är det bäst att placera den mitt under badkarets utlopp för att slippa dra anslutningsrör i sidled?
Svarar mig själv:
Badkaret levereras med en flexislang på 0,7 m som kan dras vart som helst under godset på karet, dvs. så länge karet är placerat över golvbrunnen så kan man leda avloppsröret dit.
 
Jag står inför precis samma fråga som dig. Kommer förmodligen ha ett badkar som är 160x70 cm. Hur placerade du golvbrunnen? Läste någonstans att en "standardplacering" är 45 cm ut från vägg mot långsida badkar och 45 cm ut från vägg mot kortsida, kan det vara något att gå på?
 
Tror att det blev precis så hos oss, ca 45 cm från vägg på båda håll.
 
  • Gilla
Linus Larsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.