Är nyfiken på vad ert markarbete landat på...?

Har ni pålat / sprängt osv?

Vänligen, Jessica.
 
Hej!

"bästa" offert med fast pris än så länge:

Platta 32m2 (utbyggnad med två rum och bad)
300mm isolering
stenkista
dränering och dagvatten
samlingsbrunn
isolering ovan dränering o dagvatten
under plattan på två sidor kantsöd av betong 2m höga för rasskydd mot servitut (de vill kunna gräva utan rasrisk)
All shaktning, fylle, bortforsling mm
Grävning och återfyllning för byte av servis (vatten och avlopp) till den äldre bodelen.

45.000+moms

Som info har jag även fått in ockerpriser. Det värsta är på 128.000 inkl. moms :surprised: vilket är oseriöst. Bättre o säga att de inte hinner än slänga ut ett pris och om de får det kör övertid o helg för goa pengar >:(
 
Det priset stämmer rätt bra med den offert vi fått.

150 000 kr inkl. moms, men då ingår även rördragning både för va och golvvärme. 80 kvm.

Vi har inte räknat med vare sig pålning eller eller sprängning utan det är entreprenören och vår Ka:s uppfattning efter att tittat på tomten. När man väl sätter skopan i jorden finns ju risken att man råkar ut för obehagliga undersökningar. Vi har inte gjort nån geologisk undersökning.
 
Någon som vet vem det är som tillverkar älvsbyhus färdiga grundelement??

Min offert på torpargrund till 96kvm inklr platta till garage på 33kvm landar på 205000kr är detta rimligt??
 
Vi har fått en prisuppgift från Aälvsbyhus på 310,00:- för grunden till huset, på det tillkommer 70,000:- för plattan till garaget.

Låter väldigt mycket tycker jag, de flesta jag sett här på forumet har fått runt 150,000:-...

Konstigt... :-/
 
De har inte räknat med mycket utfyllnad eller schakt då, såna kostnader kan ju springa iväg rätt rejält.
Annars låter det ju rätt dyrt.
 
Strixx skrev:
Vi har fått en prisuppgift från Aälvsbyhus på 310,00:- för grunden till huset, på det tillkommer 70,000:- för plattan till garaget.

Låter väldigt mycket tycker jag, de flesta jag sett här på forumet har fått runt 150,000:-...

Konstigt... :-/
Hej!
Vi har precis betalat 345000:- för markarbetet till vårt Älvsbyhus.
Vihar pålat.

Mvh, Jessica
 
Hej!
Ska bygga ett Trym som levereras v. 34. Det verkar som om Älvsbyhus entreprenör tar ut ockerpris. Vi har fått pris på grund- och markarbeten: 250000:-. Då ingår montering av garageplatta till ekonomidel V21. Obs'a att allt material ingår i huset. Det är dränering, återfyllning, planschakt och lite småpåt som kostar. Tok va dyrt.
Kollar med en lokal entreprenör men det verkar bökigt med att han först gör sitt, sedan kommer ä-hus dit. Lokala snubben ska då lämna 10 års garanti när nån annan varit där efteråt. Hur göra? ???
 
Det var var tok billigt jämfört med vår offert ju!! 250 000 inkl garageplattan???

Det skulle ju som sagt kostat oss 390 000:- pust stön och stånk...
 
Hej, jag tycker att ni skall kolla med någon lokal entepenör. Vi kollade med två och de hade ett bättre pris. Vårat markarbete slutade på 142 000:- för ett höner och då pålade vi för att det skulle stå helt på berg samt att vi då fick avdrag för de betongfundament som ingick i huspriset så kolla med de lokala entrepenörer är ett tips.
Mvh//verra
 
Nu har vi klart med vår lokale entreprenör. 8) Han gör ny grund från början med plintar och allt. Det blir ungefär samma pris som det vi fått från Älvsbyhus men då ingår vattenburen golvvärme i garageplattan, plintar till altan och stor carport, uppmurning av spisfundament, höjning av huset ca en halv meter. Vi får då dra av drygt 40000 hos Älvsbyhus för att vi inte ska ha deras grund! ;D
Det lönar sig att bråka och vara "elak kärring".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.