Betongplint med ett oregelbundet 65x55 mm hål där en ruttnad stolpe tagits bort, vid byggnation av ett staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska byta ut det ruttna staket. Det är ca 7 meter långt och kommer att vara ca 170cm högt ribbstaket. Det kommer inte att vara utsatt för mycket vind då det är på en innergård. Man har gjutit sex stycken betongplintar (700mm) med 70x70 stolpar i. Jag tänkte borra ur dom och sätta i nya stolpar med expanderbetong som ny ”tätning”. Det har gått bra att borra ur fem st, men nu ser jag att ägaren innan har fyllt på med ny betong där det ruttnat så hålet är inte längre 70x70 utan ca 65x55... Några förslag på hur man kan göra detta smidigt? Får ner stolparna ca 25-30cm, ska man såga av så att stolpen passar nedtill. Håller staketet +20 år kommer vi att vara nöjda. Tack på förhand!
 
Har tänkt på ditt förslag också. Det är mest att jag inte vill gjuta något såvida jag inte behöver. övriga plintar har jag borrat ur och ska fylla med lite expanderbetong och sedan slägga i ny stolpe.
Alternativet var att bila sönder plintarna och sen ställa 500-plintarna en del av krosset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.