Hej,

Är det någon här som lyckats komma i kontakt med McCulloch kundtjänst? Jag lyckas inte registrera min S600 via deras webbformulär och har därför mailat kundtjänst. De har inte svarat på en vecka, så idag mailade jag igen. Jag har också försökt hitta ett telefonnummer att ringa, men inte lyckats.

Webbformulär tycker jag förövrigt är djävulens påfund...det känns som att skriva ett brev och lägga det i skogen och hoppas att mottagaren råkar se det. :mad:
 
  • Gilla
Jocker75
  • Laddar…
Jag lyckades registrera min (S600), var är det du kör fast någonstans?

Produktnummer hittade jag på kartongen, skriv siffrorna utan strecket, efter du trycker på "nästa" tar det typ 20-30 sek innan innan sidan laddar om och du har registrerat din produkt.
 
Hur jag än fyller i alla uppgifter får jag felmeddelandet: "Ogiltig kombination av produktnummer, produktregistreringskod samt serienummer". Jag har testat alla olika kombinationer, med och utan bindestreck, med och utan mellanslag och jag har givetvis dubbel- och trippelkollat att jag verkligen skriver in korrekta koder.

Produktnummer och serienummer tog jag från etiketten under botens lucka och produktregistreringskoden från etiketten på påsen som manualerna levererades i.
 
What a dilemma you have. You have to register to get a faster assistance ..and now that you are not registered.. it will take a looooong time :D

"Fixed service:
  • By knowing who you are and what product you have, we will be better able to serve you faster and more accurately in case you need our assistance."

But seriously. What are the benefits of registering your device? Are they really sending information about updates or actively asking what should be done differently?
 
  • Haha
Paxman
  • Laddar…
Haha...exactly! It's a perfect catch 22 situation! :rofl:

I have no idea what the benefits are regarding McCulloch...but my experience of other product registrations is that it sometimes does give faster and smoother support as well as product updates and even nice offers. However most often it's just a way for the company to send a lot of junk mail.
 
I never register my products unless it is necessary to initialize their operation.
Usually no support is needed, and they are designed to break one day after the guarantee.
Since the spare parts in general are so expensive the product then end up being recycled which is a environmental shame, but thats the way the economical treadmill keeps turning :(
 
OK...jag får pudla lite. Koden jag hittat på påsen med manualerna var alltså inte "Produkt registreringsnyckel: *", alltså det som ser ut så här (jag har redigerat bort själva koden):

Etikett på förpackning med produktinformation, kod redigerad bort, på genomskinlig plastbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter lite grävande i förpackningsmaterialet hittade jag en "pamflett" med en klisterlapp (även här har jag redigerat bort koden):

Brochure of a Rob-R robot with a product key label, serial number redacted for privacy.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med den nya koden fick jag inte upp felmeddelandet igen, men däremot någon "Time out"-meddelande med uppmaningen att ladda om sidan. När jag gjorde det försvann formuläret och det såg ut så här:

Skärmbild av ett produktregistreringsformulär med text och en tacksektion, redigerad för att dölja personliga koder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det står ett litet "Tack" där...så jag antar att registreringen gick igenom. :thinking: Jag får avvakta en stund och se ifall jag får något bekräftelsemail på att boten verkligen är registrerad...

Dock kvarstår trådens fråga: har någon lyckats få tag på supporten på något sätt? :rofl:
 
I have been able to contact "Mcculloch" support here in Finland but only via email. Actually support seems to be Husqvarna / Gardena / Mcculloch support. Couple months ago I was whining about really bad manual and asked why manual does not include distance information. For example "install cable from the wall" .. there was no distance information just blank spaces. After a couple of days I got an answer from Husqvarna support. Two weeks ago I was whining (again) about another issue where manual includes information about main area + two remote areas. If we all now no .. there is possibility for only one remote area. Anyway I contacted support and after few days I got an email again but it came from Gardena support. So for me it seems like they are throwing mcculloch support tickets to Husqvarna and Gardena and there is no real mcculloch support. Now I have been waiting for them to reply to my last email. It has taken 14 days and still nothing ..
 
Support centres can have a hq-address, but the actual staff may be located in Bangalore India ;)
 
Om man är uppmärksam på McCullochs hemsida så ser man att det företagsnamn som används för juridiska saker alltid är Husqvarna, så det råder inget tvivel om att McCulloch är det "bortprioriterade barnet" i familjen om uttrycket tillåts. Det är ju budgetsegmentet i HQs robotprogram...så det kanske man kan leva med. Fast jag tycker ändå att de bör se till att det finns en fungerande support för märket ändå, även om krutet läggs på de dyrare märkena.

(Jag skriver på svenska...detta är trots allt ett svenskt forum. :))
 
Nu har jag fått svar på mina mail och bekräftelse på att boten är registrerad hos dem. Det finns några fördelar med att ha boten registrerad även om snabbare kundservice kanske inte är en av dem. Dels om man skulle glömma bort sin pinkod...då kan de tydligen hjälpa en på något sätt, oklart hur dock...men även om boten skulle bli stulen. Då kan de tydligen spärra den på något sätt, även det oklart hur. De lär inte kunna göra den obrukbar, eftersom de inte har någon kontakt med den (bluetooth), men om tjuven skulle försöka registrera den i sitt namn lär blir det stopp och skulle densamma lämna in den på service kanske den flaggas som stulen.

Nåja, det lär inte skada att registrera sin bot i alla fall och det funkar att göra det via McCullochs hemsida...även om det är rejält yxigt. Sen gäller det ju att man använder rätt uppgifter också...:p
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Om du anmäler din klippare stulen så ska dess serienummer blockeras i HQ-system vilket ska förhindra upplåsning av PIN-koden=obrukbar maskin.

För kännedom "bjuder" Gardena på 5 års stöldförsäkring. Stöld av klipparen ersätts av Gardena (uppvisande av polisanmälan krävs). Detta indikerar att stöld av robotklipparen nog inte är ett så stort problem.
 
E etompau skrev:
Om du anmäler din klippare stulen så ska dess serienummer blockeras i HQ-system vilket ska förhindra upplåsning av PIN-koden=obrukbar maskin.

För kännedom "bjuder" Gardena på 5 års stöldförsäkring. Stöld av klipparen ersätts av Gardena (uppvisande av polisanmälan krävs). Detta indikerar att stöld av robotklipparen nog inte är ett så stort problem.
Fast hur kan HQ-system spärra pinkoden lokalt i maskinen? Den är ju inte uppkopplad. OK, om tjuven hör av sig till HQ och säger "jag har glömt min pinkod, kan ni hjälpa mig", då kommer säkert flaggan upp, men om tjuven på något sätt lyckats klura ut pinkoden kan ju inte HQ göra något. Då pratar vi McChulloch som enbart har bluetooth.

Är det "bara" Gardena som har denna stöldförsäkring, eller gäller det alla märken under HQ? Som du skriver, det lär inte vara något större problem med stölder av robotklippare...enda användningen jag kan se för en stulen, och pin-låst, robot är ju reservdelar...och det lär inte vara många som har det behovet OCH är av tvivelaktig karaktär.
 
P Paxman skrev:
Fast hur kan HQ-system spärra pinkoden lokalt i maskinen? Den är ju inte uppkopplad. OK, om tjuven hör av sig till HQ och säger "jag har glömt min pinkod, kan ni hjälpa mig", då kommer säkert flaggan upp, men om tjuven på något sätt lyckats klura ut pinkoden kan ju inte HQ göra något. Då pratar vi McChulloch som enbart har bluetooth.

Är det "bara" Gardena som har denna stöldförsäkring, eller gäller det alla märken under HQ? Som du skriver, det lär inte vara något större problem med stölder av robotklippare...enda användningen jag kan se för en stulen, och pin-låst, robot är ju reservdelar...och det lär inte vara många som har det behovet OCH är av tvivelaktig karaktär.
Har ej full koll på MCCulloch, men kan du inte sätta att PIN-kod måste anges varje gång vid start?
Nej det är inte på distans blockering sker, utan HQ:s databas ska markera klipparen som stulen (initierat av slutkund) och då medges ej upplåsning av PIN-koden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.