Nu har jag äntligen avslutat installationen av vår S600 och är i övervaknings- och justeringsfasen. Jag har givetvis appen i telefonen och tycker väl att den är OK, även om den har STOR utvecklingspotential.

Jag har försökt hitta inställning för pushnotiser, men inte hittat det. Finns det inte eller är det jag som är blind? Det känns ju inte så smidigt att man måste gå in manuellt via kuvertikonen för att se ifall det finns någon varning eller annat meddelande.
 
That's right. There is no push -messages which is weird...I mean really weird. Who even these days builds a mobileapplication without notification possibility?? .. ? :O
 
Well...it seems McCulloch (Husqvarna) isn't the sharpest in developing IT stuff. The webpage is lacking in functionality and really sluggish...but hey, at least it looks pretty good! :rofl:

I guess (hope) they will develop the app as time goes by. If only there was a way to contact them to give some feedback...;)
 
Tror att det är BT och den begränsade räckvidden som sätter hinder för push-meddelande.
Det hade inte blivit en stabil lösning med kanske 10 m räckvidd mellan klippare och mobil.
 
  • Gilla
Paxman
  • Laddar…
Det är min spekulation också. Nu verkar McCullochs bluetooth ha väldigt bra räckvidd, långt mycket längre än de flesta andra BT-grejer jag testat. Jag kan stå inomhus och boten vara kanske 20-30 meter ifrån och ändå har jag kontakt.

Däremot vet jag inte ens om push existerar med BT. Jag använder det så otroligt sällan, då det inte känns så stabilt och det dränerar telefonens batteri, så jag har det alltid avstängt. Det är först nu med roboten som jag har börjat ha det aktiverat, men jag gissar att när nyhetens behag lagts sig och jag inte kollar vad boten sysslar med stup i kvarten, så blir att stänga av det igen...speciellt om det ändå aldrig kommer komma några pushar.
 
Well yeah that might be it. It would mean that every time when robot wants to notify something (lifted etc) it should activate bt and try to connect paired client. That would also mean that Mcculloch app should be running all the time in mobile.
After couple of weeks I'm adding z wave open close sensor to docking station. If open close sensor is open for more that 2 hours then it sends notification to my phone.
 
J Joelly skrev:
Well yeah that might be it. It would mean that every time when robot wants to notify something (lifted etc) it should activate bt and try to connect paired client. That would also mean that Mcculloch app should be running all the time in mobile.
After couple of weeks I'm adding z wave open close sensor to docking station. If open close sensor is open for more that 2 hours then it sends notification to my phone.
That's a good idea! I'll look into that also. (y)
 
Luftbild av trädgård med markeringar för robotgräsklippares begränsnings- och guidekablar samt fjärrstartspunkter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hjälp!
Vi har sedan en vecka en Mcculloch rob r1000 i vår trädgård
Vi har inte lyckats komma rätt med inställningarna och skulle behöva hjälp

Vi har nu ett (1)arbetsområde med två fjärrstarter (röda prickar). Område 1 ska klippas dagligen mellan 07 - 21
Laddstationen är (undefär) vid gula pricken
Fjärrstarterna ska den gå till ofta (ca 60 m från laddaren) och sällan (ca 99 m från laddaren.
Helst vill roboten bara klippa i området nära laddstationen, så där är det väldigt välklippt för tillfället.
Vi bär den nu till fjärrstart 1 och 2
Området märkt med grön färg är inte anknutet, så dit måste den bäras. Det är ett mindre område där en laddning räcker
Vit linje anger begränsningskabel, blå anger guidekabel
Linjerna är väldigt slarvigt angivna. Vänligen bortse från det!
 
Redigerat:
virre1,

Den här tråden handlar om kommunikationen mellan boten och användaren. Starta en ny tråd om dina problem så har du mycket större chans att få hjälp.
 
  • Gilla
virre1
  • Laddar…
OK, jag provar det
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.