Tja !

Letar efter liknande klossar som på bilden. Hittar en del på nätet men kostar dessa verkligen 300 spänn styck ?
 
  • Betongkloss i gräs, använd för byggprojekt, frågeställaren undrar över pris.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag är lite osäker på vad det är för "klossar". Är det ränndalsplattor för att leda bort vatten från stuprör?
 
Tycker också det ser ut som ränndalsplattor. Finns att hitta billigare än 300/st, men det beror ju på vilket utseende och material du vill ha.
 
Ränndalsstenar är dyra, men någonstans finns det gjutformar så man kan göra en hel drös själv:
https://www.wsochcompany.se/gjutfor...rdsplattor-marksten/gjutform-ranndalsten-l12/

Om avvattningsrännan skall ligga i gräs, finns det också enkla lösningar. Jag har lagt ut 2-meterslängder av takränna. Då har jag knåpat ihop förhöjningar som ligger under stuprören och som gör att rännorna lutar. Jag lyfter bort dem när jag klipper gräset. Det är en smaksak - stenar är ju väldigt snygga.
 
Kalendern
C Cider skrev:
Ränndalsstenar är dyra, men någonstans finns det gjutformar så man kan göra en hel drös själv:
[länk]

Om avvattningsrännan skall ligga i gräs, finns det också enkla lösningar. Jag har lagt ut 2-meterslängder av takränna. Då har jag knåpat ihop förhöjningar som ligger under stuprören och som gör att rännorna lutar. Jag lyfter bort dem när jag klipper gräset. Det är en smaksak - stenar är ju väldigt snygga.
Kan du bifoga bilder på detta?
 
Kalendern Kalendern skrev:
Kan du bifoga bilder på detta?
Bild på gjutformar finns i länken.
Eller menar du det som jag knåpat ihop med längder av takränna på? Jag gjorde ett antal specialklossar av betong. Tyvärr har formen kommit bort: synd för jag skulle vilja ha en till. Funderar nu på att göra en variant av en impregnerad träbit.
Betongkloss gjord för att passa runt en takränna, placerad på grusmark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Betongkloss använd som stöd för en svart takränna nära en husvägg, med en liten planta som växer bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(och på senhösten sätter jag en pinne vid slutet av varje längd. Då ser jag var de ligger när de snöat över.)
 
  • Gilla
Kalendern
  • Laddar…
Tack för hjälpen! Ska kika närmare på hur jag ska gå tillväga gör att gjuta
 
apotekarnes
Om du har massa tid över kan du hacka fram en sån här:
Halverad grå granitstolpe med spår efter mejsling omgiven av runda stenar och bladverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Klyv isär en grunstolpe i granit, sen är det bara att sätta igång med mejsel och hammare!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.