Letar efter ljus och lykta efter runt eller halvmåne-fönster som endast ska vara fasadprydnad (in på vinden) och skulle således vilja ha endast 1-glas och att det ska vara billigt. Sett bygglagrets runda osv. och de verkar vettiga men känns fortfarande overkill med 2-glas in på kallvinden.
 
Vet inte vad de kostar normalt eller om de är billiga. Men ta en sväng in på Rivners i Länna industriområde (08) de brukar ha både nya och ev beggagnade fönster till bra priser. Kanske inte lönar sig att jaga 1 glas.
 
Bra där! Kanske hittar ett par 8x10 där också.
 
Kan inte mer än ödmjukt tacka för länken till drömfönstret, det var precis det jag letade efter.Skillnad på 1000kr och 5000kr för ett fönster som inte behöver isolera....på ett garage.
 
Mang3 skrev:
Kan inte mer än ödmjukt tacka för länken till drömfönstret, det var precis det jag letade efter.Skillnad på 1000kr och 5000kr för ett fönster som inte behöver isolera....på ett garage.
Du kan sätta in 10% av mellanskillnaden på mitt konto.... ;)
 
Ska börja med den, "Jo jag har en länk till ett sånt ställe men först betalar du 100kr till mitt paypal..." hehe :)
 
Mang3 skrev:
Ska börja med den, "Jo jag har en länk till ett sånt ställe men först betalar du 100kr till mitt paypal..." hehe :)
Ha, jag skulle bli RIK!

szymon-lucas.dollar.jpg
 
Gamma tråd jag vet, men jag hoppas ändå på lite hjälp. Klockan är förvisso mycket men jag brukar trots den sena timman kunna tyda bilder och text , vilket jag inte lyckas med nu :surprised:

Jag vill ha ett rektangulärt fönster, som ska monteras i innerdörr. Jag förstår inte vilka måtten är, ej heller priset. Kan någon vänlig själ förbarma sig över min förhoppningsvis tillfälliga förmåga att läsa, och förstå.
 
jennyn_ skrev:
Gamma tråd jag vet, men jag hoppas ändå på lite hjälp. Klockan är förvisso mycket men jag brukar trots den sena timman kunna tyda bilder och text , vilket jag inte lyckas med nu :surprised:

Jag vill ha ett rektangulärt fönster, som ska monteras i innerdörr. Jag förstår inte vilka måtten är, ej heller priset. Kan någon vänlig själ förbarma sig över min förhoppningsvis tillfälliga förmåga att läsa, och förstå.
Är det på drömfönstret du tittar? 5x5 är modulmåttet, dvs karmens faktiska mått är 485x485mm. Röda priser är med moms.

 
Finns också speciella fönstersatser till dörrar, sett dessa på tex. Bygma.
Kommer inte ihåg lev.namnet men det är bara att såga upp och skruva ihop från två håll så har man fönster i dörren.
 
Hej!

Jag ska också göra rektangulära fönster i innerdörrar, men jag planerar att helt enkelt använda lister och beställa glaset hos glasmästaren.

/pinebar
 
[smiley=dankk2.gif] MathiasS
Det är drömfönstret som jag tittar på, som sagt det var nog bara tillfälligt för nu har jag lyckats utläsa informationen men dock inte funnit det jag vill ha.

Mang3, vart finns bygma? Är Pitebo, och om det är ett byggvaruhus så lyser det med sin frånvaro här uppe.

pinebar, jag har planerat densamma egentligen men så kom jag att tänka på att det kanske finns ett enklare sätt. Dessutom har jag ingen aning vad summan hamnar på, e det dyrt med måttbeställt glas? Vilka mått ska du ha, och vad är priset för glaset?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.