Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Håll din trädgård i trim med en effektiv grästrimmer! Delta i tävlingen och ta chansen att vinna den batteridrivna grästrimmern RLT1825M13S från Ryobi. Den har 25 cm klippbredd för ett effektivt arbete och funktionen EasyEdge™ för snabb och enkel kantklippning. På fronten sitter ett extra handtag som ger bra komfort och ett stabilt arbetssätt. Trimmertråden matas fram automatiskt och trimmern laddas upp på under en timme. Grästrimmern ingår i Ryobis ONE+ serie, och levereras med både batteri och laddare.

Totalt värde: ca 1 350 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna grästrimmern, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Vilken tjocklek har trimmertråden?
Svaret hittar du här: [länk]

Vinnaren utses fredagen den 5 juni.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
1,6mm kjeld jacobsen 0733990480
 
Trimmertrådens tjocklek är 1,6 mm.

Motiveringen för att vinna är att vi skrev köpekontrakt för nytt hus idag (1/6). Det är min och min sambos första riktiga gemensamma hem. Vi skulle bli så glada om vi vann och verkligen ha användning av den då det är en hel del saker som behöver införskaffas till första huset.

//Robin & Isabel
 
Svar: 1.6 mm är tråden!

Som nybliven husägare med stor gård på köpet vore det fantastiskt kul att få äga något själv!

Åkgräsklipparen har vi lånat. Den funkar i och för sig inte alltid. Varje vår - samma visa. En burk startgas och några flaskor punkteringsspray senare!

Gågräsklipparen får vi ha så länge föräldrarnas fortfarande går. Men vi har inget startsnöre till den eftersom vi var tvungna att ha det till en padda - som vi lånat.

Den bensindrivna trimmern har vi till låns. Men det är inget som jag bara sadlar på mig då den väger bly.

Vore därför både roligt och enkelt, samt en fröjd att se sin trädgård i ett skött skick!
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Håll din trädgård i trim med en effektiv grästrimmer! Delta i tävlingen och ta chansen att vinna den batteridrivna grästrimmern RLT1825M13S från Ryobi. Den har 25 cm klippbredd för ett effektivt arbete och funktionen EasyEdge™ för snabb och enkel kantklippning. På fronten sitter ett extra handtag som ger bra komfort och ett stabilt arbetssätt. Trimmertråden matas fram automatiskt och trimmern laddas upp på under en timme. Grästrimmern ingår i Ryobis ONE+ serie, och levereras med både batteri och laddare.

Totalt värde: ca 1 350 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna grästrimmern, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Vilken tjocklek har trimmertråden?
Svaret hittar du här: [länk]

Vinnaren utses fredagen den 5 juni.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
1,6 mm Jag har häcksax,skruvdragare sticksåg från ryobi men saknar en trimmer. Skulle passa bra i min samling och fördelen är att batteriet passar alla. Mvh Jonas
 
Tråden är 1,6 mm.

För att främja humlor, andra insekter och miljön ska vi anlägga en yta med ängsmark i vår lilla trädgård. Vi behöver dock hålla det ordnat runt om så att inte grannarna får oönskad äng. Då är det perfekt med en sladdlös trimmer, även för miljön.
 
1,6 mm är trådens tjocklek.

Vi skulle verkligen behöva en batteridriven trimmer, då vi verkligen uppskattar tystnaden och miljönyttan av eldrivna verktyg.

Sen har vi i år gjort en massa odlingsbänkar, med ett för smalt utrymme i mellan. Vi kommer inte in med den vanliga gräsklipparen. Jag tror en trimmer vore perfekt för det.
 
Svar 1,6mm

Köpt hus för några månader sen och en trimmer börja behövas mer och mer. Och en eldriven vore ju perfekt så frun och barnet slipper höra det väsnas medan jag får njuta av se gräset klippas :)
 
Svar: 1.6 mm
Motivering: Vi har bara en grästrimmer med sladd i min brf - och jag är den enda som klipper gräset samt använder grästrimmern i vår brf.
 
lopec
7mm

För att såväl min Bosch som Meec har gett upp. Antagligen så att tråden är slut, men har inte orkat bytt.

Villhöver nytt!
 
svar 1,6mm

Jag och sambom köpte en ryobi för bara någon vecka sedan, men en vinst här hade passat perfekt som present till min farmor och farfar som har väldigt stor tomt med mycket rabatter.
 
Tråden e 1,6 mm.
Med en trimmer slipper man jobba hårt när maskinen gör jobbet, även om det är trevligt med harar som äter mitt höga gräs så äter de för långsamt för att det ska bli nån skillnad då hade en ryobi varit perfekt
 
Tråden är 1.6mm

Med en trimmer hinner jag njuta av en öl solen när jobbet är klart!
 
1.6mm tråd.

Jag hade inte behållt den själv utan skänkt den till mina föräldrar vars trädgård lämpar sig utmärkt för en sådan trimmer. Om dom inte gjort något annorlunda på senare tid så har dom fortfarande samma sladdgrästrimmer som vi hade när jag var barn.
 
Hej,
Svar på frågan är 1.6 mm.
En fin och bra trimmer är en trädgårdsnörds bästa vän...och fina, perfekta kanter vore pricken över i i min trädgård!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.