Redan första gången jag såg vår S600 på gräsmattan tyckte jag att den påminde om en humla. Den är svart och orangegul, lite bullig och rör sig till synes helt planlöst och krockar med saker.

De senaste dagarna har jag blivit övertygad om att den nog faktiskt är en mekanisk humla:

Svart och orangegul robotgräsklippare på gräsmatta som liknar en humla, täckt av pollen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den är alltså inte dammig...det är pollen den samlat på sig...precis som en humla! :rofl: Ingen fara tänkte jag...jag får spola av den med slangen eller vänta tills det regnar i helgen...men så fastnade den på ett ställe (vårt fel, inte botens) så jag fick öppna luckan...mindre festligt:

Robogräsklippare McCulloch modell S600 med öppen lucka och synlig kontrollpanel, täckt av pollen på gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är det någon som vet ifall det är OK att spola av "kontrollpanelen"? Jag kan blåsa med tryckluft, men det är ibland inte så lyckat eftersom skräp kan hamna väldigt långt in på ställen man inte vill ha det.

EDIT: Kan tillägga att den här roboten är ny. Den har jobbat mindre än en vecka...:p
 
Spola inte vatten på kontrollpanelen. Torka med en fuktig trasa är mitt råd.
Samma sak gäller för underredet. En lätt fuktad diskborste är tillräckligt för att rengöra den från gräs.
 
Tänkte nästan det...lite märkligt ändå att utrymmet för kontrollpanelen är så dåligt tätat. Nu är ju pollen extremt fint och ta sig in lite var som helst, men jag har också sett gräsklipp där. Det känns som att även regnvatten skulle kunna leta sig in...även om det ju inte är samma sak som att spola.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.