Jag såg det, men visst inte hur man raderar! Vet det nu!

Har du köpt den som tipsades om?


F fsn skrev:
läser du senare inlägg i tråden så tror jag att han la ner inköpet.
 
F
S soundfox skrev:
Jag såg det, men visst inte hur man raderar! Vet det nu!

Har du köpt den som tipsades om?
Nej, jag har tillgång till proffsmaskiner och har efter flera år i branchen inte överdriven tilltro till Kinesisk extrem-lågpris. Det gäller kanske speciellt plasmaskärare som är högre spänning och en potentiellt ganska farlig maskin.
 
Ok!!
Då kanske du vet man va ska tänka på om man ska köpa en?
Jag är bara en hobby mekare.
 
F
S soundfox skrev:
Ok!!
Då kanske du vet man va ska tänka på om man ska köpa en?
Jag är bara en hobby mekare.
Har inte en aning om vad man externt skall titta på på en plasma. Eländet ser man när man lyfter på skalet. Men generellt och det gäller väl både svetsar och plasmor, är det små röda vippströmbrytare och encodrar eller potentiometrar med vobblande vred som helt saknar motstånd och känsla så är det vanligtvis billigaste val av komponenter på insidan med.
 
M Martin_A skrev:
Tack för tipset. Jag kunde inte hålla mig ifrån köpknappen! :D
Jag funderar på att beställa, gick allting bra?
 
Jag har fått hem grejorna men inte provkört ännu. Det dök upp lite andra projekt... :p
Plasmaskäraren ser helt okej ut med tanke på priset. Jag har dock inte tittat inuti ännu.

Jag fick några konstiga mail skrivet på nederländska, där ett egentligen var till en annan kund och ett där man påstod att frakten skulle bli dyrare än vad som var angivet i webbutiken. Jag valde att ignorera detta mail och några dagar senare dök prylarna upp. :thinking:
 
Köpte du modell 40 eller gick du upp i storlek?
Måste man köpa till slangpaket?
Uppdatera gärna med bilder
 
F
M Martin_A skrev:
Jag har fått hem grejorna men inte provkört ännu. Det dök upp lite andra projekt... :p
Plasmaskäraren ser helt okej ut med tanke på priset. Jag har dock inte tittat inuti ännu.

Jag fick några konstiga mail skrivet på nederländska, där ett egentligen var till en annan kund och ett där man påstod att frakten skulle bli dyrare än vad som var angivet i webbutiken. Jag valde att ignorera detta mail och några dagar senare dök prylarna upp. :thinking:

Invändiga detaljbilder hade ju varit väldigt intressant. Nyfiken med på om det tex är live kylkroppar (primär eller sekundär eller båda två) och hur det ser ut med säkerheten runt det map tex ledande smuts (krypavstånd, luftgap mm).
 
Vad tror ni, är Everlast nånting att ha? Finns ett erbjudande i Finland just nu på dom, 500€ för en 50A enfasare.

Eller en äldre italiensk Cebora Plasma Prof 70, den är trefas och trafo-liktritar baserad.
 
På begäran!
Det är alltså denna maskinen.
Kartong förpackad AIR PLASMA CUTTER CUT-40 på en verkstadsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Plasmasnijder TM-CUT-40 med digital display och tillbehör på verkstadsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svart TM CUT-40 plasmaskärare med digital display och kontrollrattar på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Plasmaskärare TM CUT-40 med digital display, strömbrytare, och gaskopplingar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Intern vy av TM CUT-40 plasmaskärare med digital display och diverse elektronik och anslutningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Öppnad plasmasnidare som visar det detaljerade gröna kretskortet och interna komponenterna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Tack, ser fin ut
Fråga? Ingår slangpaket i maskin priset? Eller köper man till det?

M Martin_A skrev:
På begäran!
Det är alltså denna maskinen.
[bild] [bild]
[bild] [bild]
[bild]
[bild]
 
Slangpaket ingår.
 
F
M Martin_A skrev:
På begäran!
Det är alltså denna maskinen.
[bild] [bild]
[bild] [bild]
[bild]
[bild]

Är det spänning på nån an kylkropparna? Den till vänster är rimligtvis primär och den till höger sekundär.
 
Konstigt nog är det väldigt sällan man ser nån kvalitétsmaskin till salu, har sökt med ljus och lykta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.