Ganska sent i fredags kväll fick jag ett telefonsamtal i samband med att jag var ut i trädgården och fixade. Jag hade inte telefonen på mig men blev nyfiken och ringde upp när jag kom tillbaka till den. Det var entreprenören som utfört detta arbete som ringde. Han skickade också detta mail till mig:

"Hej Per.

Vi pratade via telefon nyss & som vi sade så bifogar jag bilder & information.
Arbetet på bilderna är dels avloppsinstallationen & planering för detta badrum.
Samt tid dit & grossisten för att hämta material för sedan montera.
Visst grävarbete utfördes för att kunna lägga avloppet, detta förnekar Shwaniz I ett inlägg & även att vi ”bara” var där endast 1 dag. Vi har körjournal med gps & tider om det skulle behövas också, samt att vi ringde snickaren efter vi var klara så han kom dagen efter. Snickaren var även på plats 1 av dagarna.

Vill gärna att min logotyp & kontaktuppgifter tas bort från detta inlägg & hoppas bilderna talar för sig självt."

Logotyp och kontaktuppgifter är borttagna och bilderna kommer här.

Bilden visar en pågående installation av avloppsrör i en trädgård med synligt grävarbete och träkarmkonstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Avloppsinstallation med grävarbete under en byggplats, synligt rör och en kruka med trasor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående avloppsinstallationsarbete med synligt grävarbete och konstruktionsmaterial i en byggmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Installation av avloppsrör och förberedelse av golvet för ett badrum visas i en byggarbetsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träregelverk för badrumsgrund med avloppsrör och uppmärkt schakt för installation i ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Avloppsinstallation i pågående badrumsrenovering med synlig rörledning och opåklädd vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Avloppsinstallation med synliga rör i en pågående badrumsrenovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Avloppsinstallation i grävd ränna under ett golv i trä inomhus med gråa rör och kopplingar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Avloppsinstallation i träbjälklag med rör och toalettstos, synlig grävning för avlopp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
SvanteC och 6 till
  • Laddar…
Där var ju den andra brunnen som fanns på fakturan, som många anmärkte på men inte fick klarhet i.
Även rörmetrarna och antal delar stämmer bättre nu
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
L lordi skrev:
Där var ju den andra brunnen som fanns på fakturan, som många anmärkte på men inte fick klarhet i.
Ja, det var ju dessutom bara "lite" mer jobb än det som TS beskrev.
Okej att hänga ut företag om de förtjänar det och borde svartlistas, men nu var ju allt bara lögn. Med facit i hand så kan du nog vara ganska nöjd TS, men du lär ju få ringa ett annat företag nästa gång :)
 
  • Gilla
Bernieberg
  • Laddar…
Missar jag nåt, men ringde rörmokaren till slumpvis medlem på forumet eller finns det nån koppling till TS?
 
L larka742 skrev:
Missar jag nåt, men ringde rörmokaren till slumpvis medlem på forumet eller finns det nån koppling till TS?
Nja, hen ringde till forumägaren.. :D(y)
 
L larka742 skrev:
Missar jag nåt, men ringde rörmokaren till slumpvis medlem på forumet eller finns det nån koppling till TS?
Han ringde till en av de som administrerar forumet. Han fick väl nys om att de blivit uthängda.
Så de senare bilderna är ju från rörkrökarn som varit där, vilket visar mer än det dubbla jobbet mot vad TS beskrev.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
Nu är det ett annat läge.
Men på första bilden kan jag fortfarande bara se en golvbrunn och en 75 gren, hur mycket Calore än raljerar.
Så för att få en rätsida på detta, är det hög tid att ts skriver upp vilka delar som används, och jämför med fakturan. Sätt igång!
Tidsåtgången verkar fortfarande rätt saftig.

Staffan
 
  • Gilla
SvanteC och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Shwaniz Shwaniz skrev:
Nej, det är allt som är på bilden,
Varför svarade du såhär?
Glömde du helt bort att det var ett rum till?
 
Staffans2000
Mikael_L Mikael_L skrev:
Varför svarade du såhär?
Glömde du helt bort att det var ett rum till?
Är det ett rum till? Eller ser vi inte hela?
Hur som haver barnen kär. Ner och räkna!
 
Mikael_L
Om du kollar bilderna, så ser du purusplatta och golvbrunn på minst två bilder, i båda fallen är plattan skruvad mot en brun regel och en ny regel, men i en bild ser man att det är ett annat montage, ty den bruna regeln är en bit från väggen.


edit:
Ähh, nu blev beskrivningen fel, men du ser nog ändå vad jag menar ...
 
  • Gilla
lordi och 1 till
  • Laddar…
E
Ja det här är väl lite av problemet med ett konsumentforum. Man får bara höra ena sidan av historien. Detta är inte första gången företag eller yrkesgrupper hängs ut obefogat. Källkritik kanske inte är helt fel ändå.
 
  • Gilla
Schwen92 och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
E epw skrev:
Ja det här är väl lite av problemet med ett konsumentforum. Man får bara höra ena sidan av historien. Detta är inte första gången företag eller yrkesgrupper hängs ut obefogat. Källkritik kanske inte är helt fel ändå.
Då detta så gott som alltid är omöjligt (att få fram källa/andra parten/objektiv information) så skulle det bli väldigt tyst i forumet om kravet var att man inte skrev något förrän det finns mer info.

Men vänd på det, folk ställer frågor här, för att få råd osv. Ger man inte korrekt information så blir råden värdelösa, den som vänder sig till forumet och försöker lura forumet lurar bara sig själv i slutänden.
 
  • Gilla
ToRy och 6 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Är det ett rum till? Eller ser vi inte hela?
Hur som haver barnen kär. Ner och räkna!
Så du tror fortfarande att vvs företaget ” blåst ”
Kunden ?
Om du nu verkligen jobbat som montör
Borde du veta och ha erfarenhet
Av att hur tunn pannkakan En är har den alltid
2 sidor . Något Att tänka på innan Man dömmer
Någon annan för ett arbete som utförts Staffan.

Vvs firman får av mig tummen upp för sitt väldokumenterade Arbete .
Det är precis så vi jobbar
 
Redigerat:
MultiMan
Shwaniz Shwaniz skrev:
Nej, det är allt som är på bilden,
Kan vi få en kommentar? Du startade ju tråden, då är det rimliga att du slutför den nu när ny information presenterats.
 
  • Gilla
Anonymiserad 168520 och 6 till
  • Laddar…
Vi får väl se om TS kommer tillbaka med uppgifter i tråden? TS var iallafall online i går kl 20:41 så de senaste uppgifter borde blivit lästa.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.