Hej,

Mitt första inlägg på byggahus! :)

Jag har precis monterat klart guideslingan och satt igång min Gardena Sileno och det tog stopp ganska snabbt.
Så här ser det ut, jag har två gräsytor som är helt separata, vi kan kalla dem för Zon A och Zon B. Robotgräsklipparen kan INTE ta sig från A till B utan jag får lyfta över den till och den får köra på tills batteriet är slut så får jag ta tillbaka den till laddstationen. Jag har dragit begränsnings slingan runt om A och därefter tagit slingan vidare till B jämte fasadens kantelement över till B och sedan retur till Zon A samma väg. Så just nu ser slingan ut sm om en 8:a så att säga, och tur/retur slingan mellan A och B sitter i samma flexrör, ihop. Guideslingan sitter i Zon A.

De som händer nu är att den klipper fint i Zon A men när jag lyfter till Zon B får jag meddelande att den är utanför arbetsområde. Och vid närmare eftertanke så har jag ju precis skapat en "Ö" för Zon B? För det är väl så man drar slingan när man vill skapa Ö som roboten inte ska klippa, tex vid träd etc. Så hur ska jag egentligen dra slingan från A till B? Ska tur och retur slingan till vara helt separat kanske? Några ideer?

Tack på förhand
 
Du får kolla upp kabeldragningen till biytan. Sannolikt har du lyckats korsa kablarna som går till biytan i midjan på "åttan".
Se skiss i manualen hur det ska göras.
 
  • Gilla
Demr
  • Laddar…
E etompau skrev:
Du får kolla upp kabeldragningen till biytan. Sannolikt har du lyckats korsa kablarna som går till biytan i midjan på "åttan".
Se skiss i manualen hur det ska göras.
Hejm

Tack för ditt svar, tur och retur slingan till B ytan sitter ju ihop hela vägen ditt i en flex rör. Ska man separera dem menar du så att tur slingan har en egen flex rör och retur slingan egen flex rör och att dessa ska stå jämte varandra istället för att sitta ihop?
 
Se principskiss hur det inte ska göras.
Handritad skiss på felaktig installation med markerad "Biyta" och "Fel".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En bild från manualen visar hur dragningen ska göras.
B=biyta.
Visa bilaga 412917
 
  • Principskiss som visar felaktig installation där huvudyta (A) och biyta (B) är anslutna utan passage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.