Tjena! Jag är medveten om att det finns massvis med frågor och svar kring detta men lyckas inte hitta just detta problemet. Min klippare vill inte längre ta emot laddning helt plötsligt, skruvade isär och har kollat igenom hela front sensorn och alla kablar ser intakta ut och jag får kontakt med fluken när jag mäter på klipparen, när jag mäter på laddstationen får jag 12V vid grön lampa, som slår över till röd i 5 sekunder och det visar 24V sen slår den om till grönt igen. Likadant om jag kör in klipparen. Någon som vet vad man ska göra?
 
Har den laddat ut sig helt kanske?
Då finns ett knep att stå med klipparen framför laddblecken, inte inkörd, hålla ner röda powerknappen tills den startar och skjuta in den i laddaren, någon slags nödladdningsfunktion.
 
Jag har inte provat att hålla i on knappen sen köra in i samma veva, läste mig till att manuell laddning ska göras genom att köra in vänta tills den tänder rött och slå på provat utan resultat, nu har jag även mätt mellan alla kablar i front sensorn och fått kontakt imellan allihopa, så det svider att beställa en ny då jag inte tycker det känns som det är den det är fel på, även om gummit runt kabeln är helt skrot. Det jag tycker är konstigt är att den växlar mellan 12-24V även med stickan. Som att den märker att något vill ladda den börjar men sen ångrar sig.
 
Har du provat nödladdningen flera gånger? Tycker själv det kan vara jättesvårt att synca det så det funkar
 
G ekaa88 skrev:
Har du provat nödladdningen flera gånger? Tycker själv det kan vara jättesvårt att synca det så det funkar

Jag ska prova detta, beställde även nya batteri till moderkortet, får prova efter jag fått i det, supporten sa att det kan ställa till ganska mycket grejer.
 
Gammal tråd med nyfiken på hur det gick med detta, hjälpte det att byta batteri på moderkortet?
 
H Harald Blåtumme skrev:
Gammal tråd med nyfiken på hur det gick med detta, hjälpte det att byta batteri på moderkortet?

Problemet för mig visade sig vara att begränsningskabel var inte tillräckligt dålig för att visa felmeddelande men tillräckligt dålig för att sluta fungera. Märkligt aja. Nu är den ju uppdaterad nya batterier ny begränsningskabel och ny frontaensor
 
Det var just det där med laddningen jag funderade på Haft samma problem med en WG796E, laddar fem sekunder, backar tillbaka, åker fram, repeat 4 ggr sedan ”laddningsstation blockerad”.

I ditt fall var det kanske byte av frontsensorenheten som var medicinen mot laddproblemen då?

Även jag mätte upp full kontinuitet mot de fyra laddblecken i frontsensorn, kanske detta inte är tillräckligt för att kunna säga att frontsensorn är ok för att den ska kunna ladda?

Bytte frontsensor förra året, ser fräsch ut fortfarande och vad man kan mäta sig till så verkar det ok som sagt. Ser det som otroligt långsökt att ett byte av frontsensor nu igen skulle kunna avhjälpa laddproblemet i mitt fall.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Det var just det där med laddningen jag funderade på Haft samma problem med en WG796E, laddar fem sekunder, backar tillbaka, åker fram, repeat 4 ggr sedan ”laddningsstation blockerad”.

I ditt fall var det kanske byte av frontsensorenheten som var medicinen mot laddproblemen då?

Även jag mätte upp full kontinuitet mot de fyra laddblecken i frontsensorn, kanske detta inte är tillräckligt för att kunna säga att frontsensorn är ok för att den ska kunna ladda?

Jag fick kontakt mellan allting på den gamla också, svårt att gallra va det verkligen var, har du provat hålla inne startknappen samtidigt som du puttar in den i laddatationen?
 
J JonssonF skrev:
Jag fick kontakt mellan allting på den gamla också, svårt att gallra va det verkligen var, har du provat hålla inne startknappen samtidigt som du puttar in den i laddatationen?
Kanske har jag inte lyckats helt med timingen där. Ska ut och prova igen. Denne WG796E är ju en wifimodell och har en ganska lång boot-sekvens som initieras vid tryck på startknappen, det är kontakt med wifi och den ena och andra som ordnas i booten.
___
PS. Nej, det lyckades inte. Samma grej hela tiden, laddar fem sekunder sedan avbryts laddningen.
 
Redigerat:
H Harald Blåtumme skrev:
Kanske har jag inte lyckats helt med timingen där. Ska ut och prova igen. Denne WG796E är ju en wifimodell och har en ganska lång boot-sekvens som initieras vid tryck på startknappen, det är kontakt med wifi och den ena och andra som ordnas i booten.
___
PS. Nej, det lyckades inte. Samma grej hela tiden, laddar fem sekunder sedan avbryts laddningen.


Start menyn måste komma upp under tiden lampan är grön. Jätte konstig metod.. men du fick till det eller? Annars får du starta vänta sen försöka tajma
 
Nej det gick inte att få igång laddningen. Batteriet ligger på 60% laddning nu så kanske inte ”emergency charging” är aktuellt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.