B
Håller på med renovering av hus.

Vid rivning av innerväggar för ljudisolering har entreprenör med sågklinga sågat meterlånga revor i 5 väggar. I två gipsskivor har man helt sågat igenom. En av dessa har man gått med på att byta. De andra har man redan begravt.

Därtill har man gjort mycket stora hål för eluttag/strömställare/lamputtag och menar att slutresultat kommer bli bra.

Är detta acceptabelt? Jag har svårt att tro att lagning kan hålla över tid.
 
  • Översnitt av gipsskiva med stort rundat hål för eluttag fyllt med kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Översikt av ett grovt utsågat hål i en gipsskiva med synliga elektriska kablar, misstag vid renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gipsskiva med stort ojämnt hål kring vit eluttagsplatta under husrenovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stort hål runt vägguttag med synliga skador på gipsskiva under pågående renovering
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad gipsskiva med ett stort oregelbundet hål och spår efter sågning längs väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand pekar på en lång reva i en gipsskiva som en del av en husrenovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Be han köpa en T70 så slipper han köra T80 på allt.
 
  • Gilla
Härryda2015 och 3 till
  • Laddar…
Det är ju inte ens nära. Är det nån femåring som vart där??
 
  • Gilla
Sven Thomas Jansson och 3 till
  • Laddar…
Amen, sånt här blir man ju bara trött på när man ser, yrkesarbetare som inte har nåt intresse eller stolthet för sitt yrke överhuvudtaget.

T80 kan man borra i osb'n men sen kör man ju T70 i gipsen så det blir tajt o fint mot dosan, har man svårt att mäta ut hålen eller vill jobba snabbt använder man hole-in-one så man träffar rätt.
Gipsen är säkert skruvad för glest också.
glasfiberremsa är skit, pappersremsa är att föredra men kräver lite mer handlag så det är väl därför de körde glasfiber.
Vad hände vid spackelklutten?

Du får väl låta dom avsluta sitt skit och sen aldrig mer ringa dom igen.
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Hoppas du inte har betalat i förskott. Håll inne på betalningen tills allt är åtgärdat
 
  • Gilla
robbie78_c
  • Laddar…
B
Tack för er feedback, just nu påfrestande läge där företaget inte vill ta till sig kritik.
 
  • Gilla
McSoftly
  • Laddar…
Så länge du inte betalar så måste de ta till sig kritiken förr eller senare :)
 
  • Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Money talks, betala inte.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
De där hålen är för stora, för stort dosskär och ingen sökare. Gör om gör rätt, dvs byt skivor.
 
  • Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
Har dom ens byggt nått innan? En avsågad 45/45 med en spik i ger perfekt centrum att såga ur för en dosa.
 
B
JA”Snabbe” Jonas ”Snabbe” Andersson skrev:
Har dom ens byggt nått innan? En avsågad 45/45 med en spik i ger perfekt centrum att såga ur för en dosa.
Är ett företag med många och bra omdömen på reco, offerta etc även om det är svårt att förstå, detta är inte enda misstagen, men arbetskraften inhyrd och där verkar det gått snett.
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
B bygges skrev:
Är ett företag med många och bra omdömen på reco, offerta etc även om det är svårt att förstå, detta är inte enda misstagen, men arbetskraften inhyrd och där verkar det gått snett.
Min erfarenhet är att man inte skall ta företag som växer. Jag väljer (numera) alltid lokala företag som håller samma storlek efter att ha gjort misstaget att ta ett företag med "bra betyg" en gång - jag fick då deras värsta klåpare. De kom dock aldrig tillbaka efter att hantverkaren och en lärling försökt få på en dörr på gångjärnen i ca 15 minuter (jag arbetade hemifrån), då blev jag less, gick dit och lyfte på dörren utan ett ord och gick därifrån. Sedan kom aldrig den hantverkaren tillbaka. Han sjukskrev sig...
...firmans ägare fick göra färdigt arbetet, inte heller han visste vad han gjorde (satte bland annat en plast-ventil i bastun), men det gick snabbare och blev bättre än de som var där från början i alla fall.

Som sagt var, anlita aldrig en växande firma - du riskerar att få bottenskrapet till hantverkare!

Det finns tyvärr en orsak till att jag gör det mesta själv.
 
  • Gilla
Azze 64
  • Laddar…
Mikael_L
Tja, bra att jag då och då blir påmind över varför jag gör alla hantverksjobb själv.

Ibland när jag har dåligt med ork så undrar jag varför jag inte bara lejer bort, men iom denna tråd kom jag ihåg varför ... suck.
Lider med dig.
Nej - det där är inte alls OK, det är förjäfla slarvigt.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Det finns tyvärr en orsak till att jag gör det mesta själv.
(y)(y)(y) Kan bara hålla med!
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
B bygges skrev:
Håller på med renovering av hus.

Vid rivning av innerväggar för ljudisolering har entreprenör med sågklinga sågat meterlånga revor i 5 väggar. I två gipsskivor har man helt sågat igenom. En av dessa har man gått med på att byta. De andra har man redan begravt.

Därtill har man gjort mycket stora hål för eluttag/strömställare/lamputtag och menar att slutresultat kommer bli bra.

Är detta acceptabelt? Jag har svårt att tro att lagning kan hålla över tid.
Skadan längst ner behöver man inte bry sig om, om golvlisten täcker så högt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.