Hejsan, skulle behöva lite hjälp om åtgärd.

Bor i en bostadsrätt ca 4-5 år gammal, det är fortfarande 5år reklamationsrätt (ABT06) dock ingen garanti (2år) så bevisbördan ligger på mig / föreningen. Husen är 2 våningshus och är en liten förening på under 20 hushåll där ingen är direkt insatt i processer för sådant här. Detta är en lägenhet på övre våningen med en hel del sprickor och skavanker, troligen en hel det sättning på fastigheten.

Jag har nu märkt att vårat vardagsrumsgolv sjunker lite när man går det på det, har inte märkt av detta tidigare men undersökte lite noggrannare då det känns "svampigt" när jag går omkring.

La ut ett vattenpass och testade trycka lite och märkte att golvet vek ner sig.

Hur kan jag fixa detta alternativt är det möjligt med reklamation?
 
Jag påstår att det är normalt. Skumplastunderlägg som dämpar ljud lär inte göra saken bättre.
Önskas golv som rör sig minimalt kan de limmas eller spikas i underlaget.

Flytande (flygande?) golv går snabbt att lägga, är billigt och får inga krympspringor. Tyvärr sviktar de i olika grader, ibland mer beroende på ojämna undergolv.
Trä rör på sig beroende på luftens fuktighet som varierar med årstiderna. Lammellparketter är dock stabilare än massiva plank som kan vrida och slå sig ordentligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.