Jag är gärna med och testar en högtryckstvätt.

1: Högtryckstvätten kommer att användas till att tvätta fasaden, tvätta bilen och altanen.

2: Jag anser att jag är lämplig att testa eftersom den verkligen kommer att användas och därmed kommer både för- och nackdelar kunna identifieras.

3: En så stor som möjligt önskas, men eftersom jag inte äger någon idag så skulle jag bli glad för vilken som.
 
1. Den skulle användas till en stor altan på våren, sommaren och hösten. Tre stycken bilar som behöver kärlek under årets alla månader, en fyrhjuling som samlar på sig gyttja och dynga, två snöskotrar som behöver omsorg under vinterhalvåret samt rengöring av natursten och plattor.

2. Jag skulle använda den frekvent och brukar vanligtvis behöva byta varannat år på grund av hög belastning och användningsgrad. Inga problem med att rapportera in mina observationer vid olika situationer och det kommer att vara många av de...

3. Jag skulle nog kunna tänka mig att en kraftfull med förväntad lång hållbarhet skulle vara intressant då den skulle få utstå flera och många olika uppgifter kontinuerligt.
 
Ovärdad sommarstuga med naturliga bergsknallar och stensatta rabatter i trädgården. Mosebelagd stenkant intill en grusgång omgiven av gröna växter vid en äldre sommarstuga.
Behöver all hjälp vi kan få:
1. Har köpt en sommarstuga byggd år 1964 av fg ägare, knappt underhållen de senaste 10 åren. Här kryllar av stensättningar så som rabattkanter o gångar, bergsknallar, samt att vi har altan. Huset behöver även målas om i år enl besiktning.
2. Här finns mängder av användningsområden och vi kommer tex kunna utvärdera huruvida även en liten/mellan kan vara till hjälp i stort som smått! Vi kommer testa att använda den till allt! Har barn på 10 mån resp 2 år så behöver all hjälp vi kan få.
3. Liten eller mellan (det du tror vi behöver , kanske t.o.m. stor annars)
 
1. Tvätta bilar, husfasader, altan, utemöbler och stenar, rensa avlopp.
2. Jag stort behov som synes av punkt 1. Sen har jag lyckats förstöra en Kärcher K4, skulle vara intresserant att se om det är mig eller högtryckstvätten det är fel på :)
3. En stor som täcker många användningsområden, typ Kärcher K5.

Mvh Tobias
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 18 högtryckstvättar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på byggahus.se, så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en högtryckstvätt att rapportera in till oss senast 2021-05-31 hur högtryckstvätten har fungerat. Har något gått sönder? Vad är bra och vad är dåligt med den? Man rapporterar detta till mig i ett mail till marlen@byggahus.se.

Så här tävlar du:

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

Vi tävlar alltså ut de här högtryckstvättarna:

Bosch GHP 5-75 X
Kärcher K7 Premium Full Control Plus
AVA P80 Master X-Large, bundle
Bosch GHP 5-65 X
Husqvarna PW 360
Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
Stihl RE130 Plus
AVA P60 MASTER +
Kärcher K5 Full Control Flex
Biltema HPC 120B
AVA P55 Go+
Bosch Advanced Aquatak 160
Ryobi RPW 150XRB
Husqvarna PW 235
Nilfisk C135.1
Biltema HPC 110B
Ryobi RPW 120B
Stiga HPS 235R

Läs hela testet här: Test högtryckstvätt

Tävlingen pågår en vecka och avslutas fredag den 5 juni 2020.

Lycka till!
1. Min fru och jag har en 35 meter lång och närmare 1,5 meter hög stödmur här hemma som är hårt ansatt av både mossa och lavar. Det hade gjort UNDERVERK att kunna rengöra denna med en hjälpsam högtryckstvätt :ok:

2. Förutom att jag har rätt stor erfarenhet av olika fabrikat (och storlekar) på högtryckstvättar, så är jag ganska duktig på att formulera mig text samt att dokumentera med bilder. Därför hade jag säkert blivit en lämplig testpilot :giggle:

3. Behov/Önskemål på högtryckstvätt: Mellan :D
 
1. Tvätta bilen, traktorn, skördaren, stallet och trallen
2. Den kommer att användas mycket och för många olika uppgifter. Den jag har tog åskan förra sommaren
3. En stor eller mellan passar för mina ändamål bäst
 
J
1. Tvätta bilen, altanen och stenplattor.
2. Har precis testat en kollegas högtryckstvätt och upptäckte glädjen och möjligheterna med en högtryckstvätt. Högtryckstvätten är prylen som jag inte visste att jag saknade - jag kommer utforska vad den kan användas till.
3. Liten
 
1. Har en villa sedan 10 år tillbaka och vår lilla Nilfisk har tyvärr lämnat in. Och nu behöver fasad samt tak en ordentlig tvätt, sen har vi ett 80kvm trädäck som också behöver tvättas/skuras.
2. Kommer att utsätta dem för olika användningsområden, tak, fasad, trall och tvätt av 3 bilar.
3. Mellan- till stor modell gärna med tralltvätt.
 
1. Kommer användas flitigt i stugan till biltvätt, rengöring av marksten, utemöbler, altan, mm.
2. Högtryckstvätten kommer slitas och testas i många olika situationer med olika tryck på inkommande vatten. Den kommer dras fram och tillbaka på tomten. Min sambo kommer också köra den och hon är helt novis så skulle vara intressant att se hur enkel den är att använda.
3. Jag skulle gissa på mellan eller stor då jag provat en liten tidigare och den var för klen för de flesta jobben.
 
1. Vi blev av med gamla tvätt för 2 år sen, nu är det mycket som behöver sig en omgång. Fasader, poolen, trallen på huset vi bor i. Vid det nya huset vi nu bygger finns ännu en uppsjö av jobb för en högtryckstvätt.
2. Då vi har flera hu si olika faser så har vi ändlöst med variation i vårt behov. Detta gör oss superlämpliga för fortsatt testade.
3. Gissar att en mellan tvätt skulle räcka gott för oss.
 
1. Jag behöver en högtryckstvätt för massor av saker till här hemma! Rengöring av altan spolning av teglet på huset rengöring av murarna som jag har satt upp. Tvätt av mattor som jag gör varje år.
2. Jag är lämplig eftersom att jag kommer att använda den flitigt då min högtryckstvätt har börjat läcka. Den har gjort sitt.
3. Vi behöver nog ha en stor eller mellan.
 
1. Tvätta stengången, träddäcket, fasaden och bilen.
2. Nyligen blivit med hus.
3. Liten
 
Intressant! Jag läste testet och insåg att den jag har från Nilfisk (125.3) hör till de små. Utifrån testperspektiv vore det intressant att få prova en stor eller mellanmodell. Den jag har idag är min tredje "lilla" Nilfisk och även den lite defekt. Min första frös sönder i uthuset, precis som för Per. Min andra slutade plötsligt fungera. Min tredje och nuvararande har börjat starta kompressorn hela tiden, även när man inte spolar. Irriterande, men det gör den inte oanvändbar, bara irriterande...

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
Jag tvättar bilarna, släpvagnen, fyrhjulingen, minigrävaren och ska rengöra en hårt smutsad båt som legat upp och ner i 10+ år.

2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
Hos mig används högtryckstvätten regelbundet. Sedan har jag ju förstört två, snart tre stycken, redan. Det känns också roligt att få bidra med en recension så att andra på forumet får ta del av produktens för- och nackdelar.

3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.
Har alltid klarat mig med en liten, men skulle gärna testa en mellanmodell.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 18 högtryckstvättar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på byggahus.se, så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en högtryckstvätt att rapportera in till oss senast 2021-05-31 hur högtryckstvätten har fungerat. Har något gått sönder? Vad är bra och vad är dåligt med den? Man rapporterar detta till mig i ett mail till marlen@byggahus.se.

Så här tävlar du:

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

Vi tävlar alltså ut de här högtryckstvättarna:

Bosch GHP 5-75 X
Kärcher K7 Premium Full Control Plus
AVA P80 Master X-Large, bundle
Bosch GHP 5-65 X
Husqvarna PW 360
Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
Stihl RE130 Plus
AVA P60 MASTER +
Kärcher K5 Full Control Flex
Biltema HPC 120B
AVA P55 Go+
Bosch Advanced Aquatak 160
Ryobi RPW 150XRB
Husqvarna PW 235
Nilfisk C135.1
Biltema HPC 110B
Ryobi RPW 120B
Stiga HPS 235R

Läs hela testet här: Test högtryckstvätt

Tävlingen pågår en vecka och avslutas fredag den 5 juni 2020.

Lycka till!
Jag vill gärna prova en högtryckstvätt.Har behov av rengöring av trall och räcken på altan samt marksten på husets framsida och på gångar.Provar gärna modell mellan eller liten. Bör vara enkel och lätt att hantera.

Marie Eriksson
Jakobstadsvägen 29
82660 Söderhamn
mariek.eriksson@telia.com
 
1. Tvätten kommer att användas till att rengöra jaktlagets lilla slakteri efter att det används, där det finns mängder med ingrodd smuts och fet som verkligen kräver att tvätten orkar arbeta längre perioder ofta. Utöver det så blir det lite allmän rengöring kring hemmet, som trall, bil, fyrhjuling och så.
2. Jag har de sista åren avverkat två billiga högtryckstvättar (En Nilfisk, uppeldad motor, och en Meec där handtaget gav sig). Just nu lånar jag av grannen, så det vore perfekt timing med en ny. Den högtryckstvätt som kommer hem till mig kommer garanterat få arbeta mycket och inte stå i något hörn av garaget och samla damm i väntan på att bli frostsprängd.
3. Mellan. Kvalité och hållbarhet avgör nog mest hur väl den fungerar här, men det behövs knappast någon enorm maskin. Bara en som håller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.