bebben skrev:
Nästa fråga:
Vi skall bara ha panel i snedtaken (i "horisontaltaken" är det skivmateriel), tror ni att det blir bra att köra grå-vit lasyr på panelen och samtidigt hel-vitt i taket?

/något färgblind....
Olika toner av grått/vitt kan bli snyggt tror jag. Har själv använt tonad vit på väggarna i vår källarkorridor och en mycket ljus grå färg i taket. Däremot är jag lite osäker hur det blir att kombinera lasyr och täckande färg, har aldrig sett det i praktiken. Personligen skulle jag täckmåla allt.

Om man tittar på diverse bygg/inredningsprogram på TV verkar det vara väldigt
vanligt att täckmåla de klassiska furutaken från 70-talet just nu. I TV3:s program i måndags målade man även fuskbjälkarna i samma färg. Mycket snyggt, men jag är osäker på om jag själv gjort så. Vill själv accentuera bjälkarna.
 
Inred till bastu, de brukar ha sån däringa väggar väl? ;D
 
Insane skrev:
Inred till bastu, de brukar ha sån däringa väggar väl?  ;D
Ha ha, vårt allrum är på 60m2 och med sin takhöjd förmodligen en rackarns massa kubik. Jag undrar allt hur många bastu-aggregat det skulle krävas för att få upp temperaturen till 80 grader?

Blir till att dra in kraftigare matning och kanske skaffa eget kärnkraftverk! :D
 
Bastu é ju en tanke... har dock en redan i garaget :D

Åter till panelen i snétaket; jag funderar på om det inte kan bli för vitt om man täckmålar panelen samtidigt som man har vitt skivmateriel i taket? Hmm det får bli till att provmåla en del...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.