Va kul med utlottning!

1. Jag hade tänkt att använda den till lite olika, vi ska precis flytta in i hus om 2 veckor, och kommer behöva spola tak, tvätta av hundgårds sektioner Och även tvätta av glas till ett växthus och skrubba stenplattor.

2. För att jag brukar vara duktig på att lägga märke till vissa detaljer och vad som man ev saknar med tex en maskin och sen är jag duktig på att få ner det i ord.

3. Stor eller mellan, Lite inställningar och ganska lång slang hade varit bra.

/ Rasmus
 
P_Larsson
Älskar dessa tävlingar på Byggahus.
Jag beställde i samband med hjulbytet vinterdäck --> sommardäck (för över 5 veckor)sedan en Kärcher-tvätt på min lokala återförsäljare. Han ringde efter 1 vecka och sade att det var lite problem med leveranser från Tyskland men att den nog snart dyker upp. Helt okej tänkte jag - jag får i alla fall en helt nytillverkad maskin ju.

Nu har det gått ytterligare 4 veckor och inget tecken på min tvätt. Därför kommer denna tävling perfekt i tid. Att skriva recensioner har jag inte heller något problem med.

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner
- Det första jag kommer göra är att tvätta mina vinterdäck som ligger i garaget. Har av ren hävd inte rengjort dessa än eftersom detta skulle vara min tvätts första uppdrag.
- Tvätta cyklar. Har 4 cyklar i garaget. Nyligen köpt en el-MTB med tendens till att bli smutsig. Även den behöver lite kärlek.
- Tvätta stenaltan och trall: Har använt stensättningen (altanen) som arbetsyta vid renovering i 6 månaders tid nu och den är mer träflis än sten.
- Trädgårdsplattor
- Givetvis också biltvätt!

2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
- För att jag behöver en högtryckstvätt. Jag har till och med redan beställt en (som aldrig kommer, att avbeställa är inga problem). Jag köpte mitt första hus för 9 månader sedan. Mannen som tidigare ägde huset var 80+ och ganska trött på senare tid: Här finns att städa.

3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.
Jag ser mig nog som idealkunden för en mindre högtryckstvätt. Jag tvättar inte varje vecka. Jag har ingen gård. Jag har förvisso en stor trädgård på 1500kvm, men muren är låg, fasaden är sandkaldsten och har inte överdrivit mycket plattor i trädgården mer än altanen. Däremot som cykeltvätt kommer maskinen användas relativt ofta - och då vill man inte ha en maskin på 180 bar.
När jag tidigare läste recensionen tror jag en AVA P55 Go+ hade varit optimalt för mig(även om såklart en K7 varit hur trevlig som helst). Detta testet ni anvser göra med maskinerna ni tävlar ut spänner sig över 1 år. Jag använder är gärna recensent och kommer nog vara en ganska bra idealkund för just P55 Go+-maskinen - vilket blir ett ärligt test.
 
Hej!

Jag vill gärna testa en högtryckstvätt då den som fanns i garaget har blivit stulen.

1 Jag skulle använda högtryckstvätten till en variation av göromål:
  • Tvätta fasad och fordon
  • Spola av marksten och trall
  • Använda till min hemmabyggda mekaniska jordsil
  • Spola ur spygatten i källaren
  • Med mera
2 Jag är en noggrann person som undersöker grundligt. Jag skulle läsa andra tester och se till att mitt test var jämförbart i upplägg för att vara till hjälp för läsare. Jag arbetar som kommunikatör och kan disponera en text väl.

3 En mellanklass är nog mest lagom för mina behov men jag kan testa de andra kategorierna också.

Tack för att ni ”tävlar ut” testets tvättar!

/Emmanuel
 
Jag testar gärna en då jag ingen har men helt klart behöver!
3 bilar och en hel maskinpark som måste tvättas, trall, plattor, hängrännor och fasad måste också tvättas men jag har inte fått ekonomisk möjlighet att köpa en. Jag testar gärna en större då det finns en del som ska göras där trycket är bra att ha. Även tillbehörsmängden. :D(y)
 
1. Ny husägare sen oktober, så lär väl hitta användningsområden. Trall och staket är väl första tanken.
2. Iom att jag knappt använt och aldrig ägt en högtryckstvätt så blir de ju en ärlig förhoppningsvis positiv bild av en maskin och varför man behöver en.
3. Antar att jag lär märka om jag behöver en större efter att ha sett vad jag behöver den till. Så kanske inte ska börja med den största.
 
1. Tvätta bil, cykel, trall, stenplattor och annat som om behöva extra tryck för rengöring.
2. Radhusägare sen ett år och har börjat testa på att lära mig skötsel och trädgårdsliv. Ett aktivt liv i övrigt ger många tillfällen att testa högtryckstvätten.
3. Behöver troligen bara en liten.
 
1. Den skulle användas till att både rengöra fordonen hemma, tvätta stenläggning och trall.
2. Min lilla gamla Nilfisk har nu gett upp efter många års användning. Så en ny lite större variant hade vart en perfekt ersättare till den.
3. Mellanstorlek räcker för mina behov.
 
1. Bilen, båten, altanen, altanen på landet(har precis legat på knä och skrubbat en 50kvm altan med en skurborste) cyklar, bergsknallar, gångplattor, husfasaden, barnen...eller nja dom kanske klarar sig. Men i stort sett det mesta
2. För att jag har ett väldigt stort användningsområde för en högtryckstvätt och verkligen kommer kunna säga vad den är bra/dålig på om ett år. Den kommer även användas flitigt så den kommer verkligen få bekänna färg gällande hållbarhet
3. Mellanstor skulle nog passa mig bäst
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 18 högtryckstvättar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på byggahus.se, så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en högtryckstvätt att rapportera in till oss senast 2021-05-31 hur högtryckstvätten har fungerat. Har något gått sönder? Vad är bra och vad är dåligt med den? Man rapporterar detta till mig i ett mail till marlen@byggahus.se.

Så här tävlar du:

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

Vi tävlar alltså ut de här högtryckstvättarna:

Bosch GHP 5-75 X
Kärcher K7 Premium Full Control Plus
AVA P80 Master X-Large, bundle
Bosch GHP 5-65 X
Husqvarna PW 360
Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
Stihl RE130 Plus
AVA P60 MASTER +
Kärcher K5 Full Control Flex
Biltema HPC 120B
AVA P55 Go+
Bosch Advanced Aquatak 160
Ryobi RPW 150XRB
Husqvarna PW 235
Nilfisk C135.1
Biltema HPC 110B
Ryobi RPW 120B
Stiga HPS 235R

Läs hela testet här: Test högtryckstvätt

Tävlingen pågår en vecka och avslutas fredag den 5 juni 2020.

Lycka till!
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 18 högtryckstvättar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på byggahus.se, så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en högtryckstvätt att rapportera in till oss senast 2021-05-31 hur högtryckstvätten har fungerat. Har något gått sönder? Vad är bra och vad är dåligt med den? Man rapporterar detta till mig i ett mail till marlen@byggahus.se.

Så här tävlar du:

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

Vi tävlar alltså ut de här högtryckstvättarna:

Bosch GHP 5-75 X
Kärcher K7 Premium Full Control Plus
AVA P80 Master X-Large, bundle
Bosch GHP 5-65 X
Husqvarna PW 360
Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
Stihl RE130 Plus
AVA P60 MASTER +
Kärcher K5 Full Control Flex
Biltema HPC 120B
AVA P55 Go+
Bosch Advanced Aquatak 160
Ryobi RPW 150XRB
Husqvarna PW 235
Nilfisk C135.1
Biltema HPC 110B
Ryobi RPW 120B
Stiga HPS 235R

Läs hela testet här: Test högtryckstvätt

Tävlingen pågår en vecka och avslutas fredag den 5 juni 2020.

Lycka till!
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 18 högtryckstvättar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på byggahus.se, så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en högtryckstvätt att rapportera in till oss senast 2021-05-31 hur högtryckstvätten har fungerat. Har något gått sönder? Vad är bra och vad är dåligt med den? Man rapporterar detta till mig i ett mail till marlen@byggahus.se.

Så här tävlar du:

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

Vi tävlar alltså ut de här högtryckstvättarna:

Bosch GHP 5-75 X
Kärcher K7 Premium Full Control Plus
AVA P80 Master X-Large, bundle
Bosch GHP 5-65 X
Husqvarna PW 360
Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
Stihl RE130 Plus
AVA P60 MASTER +
Kärcher K5 Full Control Flex
Biltema HPC 120B
AVA P55 Go+
Bosch Advanced Aquatak 160
Ryobi RPW 150XRB
Husqvarna PW 235
Nilfisk C135.1
Biltema HPC 110B
Ryobi RPW 120B
Stiga HPS 235R

Läs hela testet här: Test högtryckstvätt

Tävlingen pågår en vecka och avslutas fredag den 5 juni 2020.

Lycka till!
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 18 högtryckstvättar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på byggahus.se, så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en högtryckstvätt att rapportera in till oss senast 2021-05-31 hur högtryckstvätten har fungerat. Har något gått sönder? Vad är bra och vad är dåligt med den? Man rapporterar detta till mig i ett mail till marlen@byggahus.se.

Så här tävlar du:

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

Vi tävlar alltså ut de här högtryckstvättarna:

Bosch GHP 5-75 X
Kärcher K7 Premium Full Control Plus
AVA P80 Master X-Large, bundle
Bosch GHP 5-65 X
Husqvarna PW 360
Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
Stihl RE130 Plus
AVA P60 MASTER +
Kärcher K5 Full Control Flex
Biltema HPC 120B
AVA P55 Go+
Bosch Advanced Aquatak 160
Ryobi RPW 150XRB
Husqvarna PW 235
Nilfisk C135.1
Biltema HPC 110B
Ryobi RPW 120B
Stiga HPS 235R

Läs hela testet här: Test högtryckstvätt

Tävlingen pågår en vecka och avslutas fredag den 5 juni 2020.

Lycka till!

Hej
1. Främst till att spola av båten på hösten nu när man inte får använda bottenfärger alls i Mälaren men även mer vanlig användning som biltvätt och i trädgården på landet.
2. Är med i en båtkubb i centrala Stockholm, vi käkar högtryckstvättar till frukost verkar det som, de vi har här ofta trasiga av någon anledning... här blir det ett hårdtest om jag tar med den dit och låter den gå runt.
3. Stor och tålig

med vänliga hälsningar !
 
Hej.
Vill gärna vinna.
1. Tänker använda högtryckstvätten till att rengöra sjöstensplattorna på vår tomt, till att tvätta bilen. Och även till att rengöra vårt uterumstak.
2. Jag tror att jag är lämplig för att jag kommer att använda högtryckstvätten på många olika sätt. Så mitt test kommer att spegla flera olika användningsområden.
3. En mellanstor högtryckstvätt har jag störst behov av.
 
Hejsan tack för rolig tävling.

1. Allt man ska använda en tvätt till, sten,trall,bilar, crossen, åkgräsklipparen, fasad m.m

2. Har haft många genom åren men tyvärr började jag får litet och för billigt så blev många i början. Sen har de blivit 2st kärscher och en nilfisk som fungerat kanon men dom alla tar slut för eller senare. Så jag har ett stort spann att genomföra med.

3. Mellan, stor, gärna en som tillåter varmt vatten då crossen och gräsklipparen inte blir ren i kallt vatten. Därav mina senaste val på tvätt.

Vill önska alla lycka till i tävlingen och hoppas dom kommer till folk som behöver dom. Mvh Thomas
 
1. Jag håller på med en stor utbyggnad av huset hemma, 104 kvadrats tillbyggnad i 2 plan. Som ett av hjälpmedlen jag använder vid bygger så är det min gamla Scania 6 hjuliga terränglastbil med Hiab kran. Den behöver sannerligen en rejäl högtryckstvätt efter att ha varit i gång sedan i höstas med att transportera och lyfta mängder av material.

2.Jag har en osedvanligt god förmåga att smutsa ner men samtidigt så är jag pedant i att städa upp och ganska petig med detaljer. Helt enkelt en kritisk konsument som inte har tummen mitt i handen.

3. Som allt ser ut hemma skulle en stor högtryckstvätt vara lämpligast, den lilla jag har räcker inte till
 
1. Tvätta crossen 2-3 gånger i veckan och därimellan lyckas klämma in att tvätta 2 bilar, 1 stor crossbuss, ett hästsläp och en trall.

2. Har hyrt ett garage där tvätt ingår men flyttar till nyinköpt vinterbonat fritidshus 26 juni och då har jag ingen Högtryckstvätt längre så hade varit suveränt att få prova en från erat test.

3. Tror att en stor hade passat mina behov bäst men skulle vara evigt tacksam för vilken som helst.

Mvh Philip
 
1. Vi har byggt ett sommarställe på västkusten och har mycket berg som vi skapat av runt huset som naturen försöker ta tillbaka. Känner att en högtryckstvätt kan vara vapnet mot mossa och annan påväxt. En onödig massa altanyta ska också rengöras inser vi.
Hjälp!
2. Jag kan erbjuda klara jämförelser med den Kärcher K 7 vi använder hemmavid men som tyvärr är för klumpig att släpa fram och tillbaka till stugan och som börjar bli sliten. Den har dock fått bekänna färg genom åren, både av oss och av grannar. Har en del synpunkter på den vad det gäller handhavande måste jag säga.
3. En mellan bör räcka för våra behov. Fru och döttrar ska också kunna hantera maskinen!
 
Hej,
Jag deltar gärna i utlottningen av högtryckstvättarna.
Har läst diverse tester och recensioner. Det brukar då ofta sluta med att jag kommer fram till att det bara skulle vara enklast att välja någon av de största fabrikaten, kärcher eller nilfisk, vilket ju inte är särskilt utmanande :)
1. Vårt största behov skulle vara att tvätta våra fyra träaltaner och även all stenlagd yta. Naturligtvis kommer jag använda den till att tvätta bilen och även husfasad. Beroende på hur stor och otymplig den är så kan den få åka med de 40 milen till stugan för lite enklare tvätt av altanen där.
2. Jag tror att jag, min fru och barnen tillsammans kommer att kunna ge en ganska bred bild av hur väl denna fungerar i ett hushåll. Då vi även tänkte släpa med den till stugan så kan det också vara intressant att se hur tålig och hur enkelt det är att ta med vid sådan transport.
3. Skulle jag betalt den själv så hade jag hållit mig till prisklassen kring 3000kr. Bör vara mellanklass storlek vilket jag bedömer är max vad som behövs för vårt användningsområde. AVA, Stihl, Husqvarna eller Stiga vore lite spännande att testa men viktigare är att det medföljer (eller går att köpa till) tralltvätt.
Mvh Mattias
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.